Till senaste kommentaren

Medelantal anställda (BL Lön Plus)

I årsredovisningen behöver jag lämna upplysningar om medelantalet som har varit anställda under räkenskapsåret. Hur kan jag ta fram denna information från löneprogrammet?
Bjorn Lunden

Kommentarer

  • Grundförutsättningar 
    • Man har haft semesterhanteringen i Lön Plus* aktiverat hela perioden
    • Det finns schema (med timmar per dag) på åtminstone alla med månadslön
    • Korrekt avgångsdatum på de som har slutat under perioden

    Arbetsgång

    1. Gå till Arkiv – Systemunderhåll – SQL-fråga
    2. Klicka på Hämta systemfrågor
    3. Bläddra bland frågorna i listan till vänster och välj:
    Lön+ Underlag medelantalet anställda fg räkenskapsår*

    Exempel:

    (Tips! För att göra bilden större - högerklicka på bilden och välj "Öppna bild i ny flik")



    Översta raden är en instruktion. Börja ta bort denna rad enligt markerat nedan.

    (Tips! För att göra bilden större - högerklicka på bilden och välj "Öppna bild i ny flik")


    På tre ställen behöver du byta ut Y.FROMDATE och Y.TOMDATE med korrekta från och till datum enligt ditt räkenskapsår med följande format 'ÅÅÅÅ-MM-DD' (inkl enkelcitat). Klicka sedan på Test för att få fram totalt antal arbetade timmar.

    Exempel:

    (Tips! För att göra bilden större - högerklicka på bilden och välj "Öppna bild i ny flik")


    Vill du skriva ut eller spara ner resultatet kan du välja utskrift och förhandsgranska och där välja skrivare, PDF, excel eller word.

    Vill du veta mer om färdiga systemfrågor, klicka HÄR
    Bjorn Lunden
Inlägget är stängt för ytterligare kommentarer.