Underlag för särskild löneskatt på pensionskostnader för anställda
En enskild firma betalar pensionsförsäkring för anställda. Premier och löneskatt är bokförda som kostnader. Kostnaderna är deklarerade på NE R7. På inkomstdeklarationen fylls beloppet i ruta 10.6 "Anställdas". Bilagan NE importeras på skatteverkets hemsida, men hur ska man kunna fylla i beloppet på inkomstdeklarationen? Den egna pensionsförsäkringen fylls i från NE sid 2 R38.
Följ inlägget
0
följare
Vad jag förstår så är det på Skatteverkets E-tjänst du menar. Då bör du kontakta dem för att få svar. Jag vet inte på rak arm hur man gör där.
Jag loggade in nu på en företagare som jag är deklarationsombud för. Då hittade jag denna ändringsfunktion under menyn Ändra. Där ska du kunna välja punkt 10.6 och ange underlaget där.
Fick hjälp av Skatteverkets tekniska support. Startade om datorn och loggade in igen, då funkade det.