Till senaste kommentaren
Detta inlägg är gammalt och kan innehålla inaktuell information.

Underlag för särskild löneskatt på pensionskostnader för anställda

En enskild firma betalar pensionsförsäkring för anställda. Premier och löneskatt är bokförda som kostnader. Kostnaderna är deklarerade på NE R7. På inkomstdeklarationen fylls beloppet i ruta 10.6 "Anställdas".  Bilagan NE importeras på skatteverkets hemsida, men hur ska man kunna fylla i beloppet på inkomstdeklarationen? Den egna pensionsförsäkringen fylls i från NE sid 2 R38.

Kommentarer

  • Hej

    Vad jag förstår så är det på Skatteverkets E-tjänst du menar. Då bör du kontakta dem för att få svar. Jag vet inte på rak arm hur man gör där.
    Marie Support
  • Jag loggade in nu på en företagare som jag är deklarationsombud för. Då hittade jag denna ändringsfunktion under menyn Ändra. Där ska du kunna välja punkt 10.6 och ange underlaget där.

    Marie Support
  • Tack! Jag har letat där, problemet var att jag inte hade någon rullningslist i mitt fält och rutan slutade med punkt 10.1. Det gick varken att se eller rulla ner.
    Fick hjälp av Skatteverkets tekniska support. Startade om datorn och loggade in igen, då funkade det.

Kommentera eller skriv ett nytt inlägg

Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.

Mitt inlägg förmodereras innan eventuell publicering. Jag har tagit del av policyn för personuppgifter och innehåll.