Detta inlägg är gammalt och kan innehålla inaktuell information.

Zettle by Zwapgrid – "nya Zettle"

Den 28 februari 2023 kommer den gamla kopplingen mot kassasystemet Zettle (tidigare iZettle) att upphöra. Redan nu under hösten 2022 kan man avsluta sin gamla integration och koppla på den nya varianten, som är gjord tillsammans med integrationsplattformen Zwapgrid.

Här, i vår manual, beskriver vi hur du aktiverar integrationen.

Du kan även se en film som är gjord av Zwapgrid:
Bjorn Lunden

Kommentarer

  • Hej,

    Stämmer det att den nya kopplingen till Izettle kommer kosta 295kr i månaden? Och att det är enda alternativet som kommer finnas?

    Om jag förstått de rätt så undrar jag bara hur ni tänkt att vi som har kunder med denna integrationen ska kunna förklara varför en tjänst som innan varit gratis numera ska kostar 295kr/mån?
    Ni har säkert era anledningar att ta detta priset, men jag behöver veta hur jag ska kunna försvara denna prisjustering till kunderna.
    Viktoria
  • Hej Viktoria,

    Ja det stämmer att den nya integrationen inte längre kommer vara kostnadsfri. Anledning till att denna framgent kommer att debiteras är att den nya integrationen kommer vara driftsäker och underhållas löpande, till skillnad från den gamla integrationen. För att kunna tillgodose detta behöver vi ta ut en kostnad - vilket kommer att vara 295kr/månad.

    Det är naturligtvis helt valfritt att koppla på den nya integrationen. Om ni inte gör någonting så slutar bara den gamla att fungera och du behöver då bokföra manuellt. Till din kund bör du enkelt kunna förklara mervärdet i att ha en koppling som automatiskt bokför alla transaktioner från Zettle. Om det rör sig om några få verifikat i månaden, blir det naturligtvis billigare att du istället bokför manuellt.

    Med vänliga hälsningar,
    Johannes Support
  • Hej,

    Har försökt göra detta men kan bara göra anslutning till Björn Lunden men inte Izettle. Hur kommer jag vidare, vad behöver jag göra? Hade en befintlig på kund som löpte ut nu så allt står och faller lite och jag kommer inte vidare.
    Tobias
  • Hej Tobias,

    vad är det som händer när du försöker aktivera Zettle, får du något felmeddelande eller händer det ingenting? Kom ihåg att du även ska klicka på 'spara anslutning' efter att du loggat in på zettle. Skickar även med manualen så kan du kika om du följt alla steg.

    Zettle by Zwapgrid – "nya Zettle" | Manualer för Björn Lundén program - Björn Lundén (bjornlunden.se)

    Med vänliga hälsningar,
    Johannes Support
  • Hej,
    Min kund använder inte Zettle längre och jag tänkte avsluta integrationen med Zettle by Zwapgrid. Är det något jag behöver tänka på innan jag gör det?
    Mari
  • Hej Mari!

    För att avsluta integrationen mot Zettle behöver du logga in på Zwapgrid och ta bort kopplingen där sedan avaktivera Integrationen i listan hos oss. Har du på denna kund lagt till Integrationer till samarbetspaketet och din kund inte har några övriga Integrationer kan du inaktivera den tjänsten också.

    Med vänliga hälsningar
    Kristina Support

Kommentera eller skriv ett nytt inlägg

Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.

Mitt inlägg förmodereras innan eventuell publicering. Jag har tagit del av policyn för personuppgifter och innehåll.