Sökresultat för: BL Bokföring Plus
Hittade 266 inlägg.
-
Arbetsgivardeklaration den 26:e
Hej Fredrik! Se till att du är inne i bokföringsmodulen. Kontrollera att du inte har en markering vid Skattedeklaration stora företag under Uppläggning
-
Jag kan inte se mitt företag i BL Administration
då ? Vad är detta för bokföringsprogram egentligen ? man ska behöva veta databasnamn mm, eller så måste man ha exporterat en massa saker. För om det skulle hända att datorn
-
Arkivera eller ta bort företag
. Med vänliga hälsningar Hej Cecilia! Om du arkiverar ett företag kommer du inte in i det längre. Du kommer att se företaget men för att kolla i bokföringen behöver du aktivera
-
Eget kapital, förvaltningsberättelsen nystartat bolag
Hej Aktiekapitalet betalas in innan bokföringsskyldigheten för företaget inträder. Därmed ska aktiekapitalet stå som "belopp vid årets ingång" även för nystartade företag. Läs mer på Boföringsnämnden om detta.
-
Öppen fil
Jag försöker att öppna en bokföringsfil och får meddelande om att jag redan har den öppen. Jag har den inte öppen och skulle vilja veta hur jag kommer vidare utan att den data jag tidigare har lagt in försvinner.
-
Revisorslicens
Vi behöver hjälp med revisors behörigheten. Jag har behörighet men kommer inte åt bokföringen vad är fel?
-
Flytta konto i årsredovisningen
ska flyttas till. När en flytt/delning är gjord kommer kontoraden att vara blåmarkerad. Detta påverkar inte bokföringen, utan endast hur beloppen presenteras
-
Kan inte skicka SIE-fil med femsiffriga kontonummer
Har 5 siffrigt kontonr på alla konto relaterade till lön, då jag endast har bokföringsprogrammet. nu går det inte att överföra SIE till en revisor eller dylikt
-
Årsredovisning för nybildat bolag
Hej Aktiekapitalet betalas in innan bokföringsskyldigheten inträder för ett aktiebolag. Det gör att aktiekapitalet ska stå som ingående balans i den första årsredovisningen i förändring av eget kapital.
-
Molntjänsten
Hej, Jag ser att ni informerar om att all företagsdata ska lagras i molnet hos er. Jag använder Bokföring och Skatt lokalt på min PC. Ska jag byta till era molnapplikationer för dessa två? Mvh Michael