Arbetsgivardeklaration på individnivå (AGI) – inget att deklarera/deklarera noll
Om du en månad inte har betalt ut några löner (eller registrerat förmåner) och därmed inte har något att redovisa till Skatteverket, ska du ändå lämna en arbetsgivardeklaration.
Följ inlägget
1
följare
Så länge du är registrerad som arbetsgivare måste en arbetsdeklaration lämnas in. Finns inga uppgifter att deklarera för perioden finns alternativet att deklarera noll hos Skatteverket.

Om du inte registrerat någon lön finns inga uppgifter att ta fram i funktionen för arbetsgivardeklaration på individnivå och du behöver istället hantera detta direkt i Skatteverkets e-tjänst. I tjänsten Arbetsgivardeklaration på Mina sidor (hos Skatteverket) väljer du först period att deklarera för, och sedan "Deklarera noll" (röd markering i bilden nedan).
Här kan du läsa mer om Arbetsgivardeklaration på individnivå >>
Stäng av skatteberäkna automatiskt på anställdakortet så kommer du att kunna lämna in filen utan problem. Detta gör du via Uppläggning - Anställda - Fliken Lön och skatt.
Med vänlig hälsning
Om det inte finns någon lön att kvitta mot så kan du inte dra någon skatt. Det blir helt enkelt en restskatt i sådant fall.
Med vänlig hälsning