Avtalsfakturering

När jag nu ska gå in och fakturera nästa period så är det några som inte ska ha faktura då de sagt upp sitt avtal. Hur gör jag för att ta bort de eller att de inte ska komma med i faktureringen?
MVH
Annette

Kommentarer

  • Hej Annette!

    Om en kund sagt upp sitt avtal och inte ska ha någon faktura behöver du gå in under Fakturaregistrering, klicka på knappen Öppna, välj Avtalsfaktura, leta reda på kundens avtalsfaktura och ta bort den. De fakturor som har skapats och som kunden har betalat kommer inte försvinna utan bara själva underlaget till avtalsfakturan.

    Med vänliga hälsningar
    Kristina Support
  • Tack 😀
    Om jag vill ändra en summa på en avtalsfaktura hur gör jag då? Vi har hunddagis och upp till 6 månader betalar våra kunder mer och sen går beloppet ner. Hur gör jag då?
    MVH
    Annette
    Annette Gedda
  • Hej Annette!

    Då behöver du gå in på samma ställe men du ska redigera fakturan/öppna den och då kan du göra ändringar på den.

    Med vänliga hälsningar
    Kristina Support
  • Tack, blir ändringen för all framtid då? eller måste jag fortsätta göra så?
    MVH
    Annette
    Annette Gedda
  • Hej Annette!

    Den ändring som du gör på fakturan blir för all framtid eller i alla fall tills du går in på den och gör en ny justering 😀

    Med vänliga hälsningar
    Kristina Support

Kommentera eller skriv ett nytt inlägg

Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.

Mitt inlägg förmodereras innan eventuell publicering. Jag har tagit del av policyn för personuppgifter och innehåll.