Bakgrundsprocess

Hej, jag har upptäck flera ggr nu att när jag ska gå ut ur kunden från BL Administration (jag jobbar i molnet) så kommer varningsruta upp och det står "En bakgrundsprocess pågår och måste gå klart innan du kan köra denna rutin" Jag har fått tvinga ett avslut för att sen kunna stänga maskinen och har inte upptäckt några konstigheter med kunden. Vad kan detta bero på?
Marie Bondesson

Kommentarer

  • Hej,
    Vad har du för version av BL Administration? Det ser du längst upp i programmet?
    Frida Support
  • Hej, jag har 2022.3.100
    Marie Bondesson
  • Jag ser nu att nyare version finns så jag hämtar den:)
    Marie Bondesson
  • Gör så, hör av dig igen om problemet kvarstår.

    Ha en fin dag!
    Frida Support
  • Hej
    Får precis samma problem nu när jag laddade ner senaste versionen idag1 Juni 2023
    Aldrig haft det problemet innan.
    Kommer ingenstans i programvaran.
    Borås Byggplanering
  • Hej,

    När uppstår detta problem. Är det vid någon specifikt tillfälle detta händer?

    Med vänliga hälsningar,
    Johannes Support
  • Hej

    Uppstår när vi skrev ut fakturor. Låste hela datorn för oss gick inte trycka på någon funktion och stod och tuggade i ett par timmar innan vi drog ut sladden.
    Sedan testade vi och kom fram till att en faktura i taget kan man skriva ut. Tar en enorm tid och när man skrivet ut en faktura så får man starta om programvaran.
    Borås Byggplanering
  • Det du skulle kunna testa är att gå in i kontrollpanelen- program och funktioner på datorn. För att sedan klicka avinstallera ett program, markera BL Administration och klicka på reparera för att göra en reparation av programmet.

    Med vänliga hälsningar,
    Johannes Support
  • Har fått detta problemet nu och får inte bort det. Kan inte fortsätta jobba utan behöver hjälp med att få bort problemet. har försökt med ovanstående men det hjälper inte.
    Lotta Bergdahl
  • Hej,

    Du kan alltså inte stänga ner programmet? Testa att öppna aktivitetshanteraren och stäng ner BL Administration. Öppna upp programmet på nytt och kika så du har senaste versionen. Återkom om problemet skulle kvarstå.

    Med vänliga hälsningar,
    Johannes Support

Kommentera eller skriv ett nytt inlägg

Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.

Mitt inlägg förmodereras innan eventuell publicering. Jag har tagit del av policyn för personuppgifter och innehåll.