Detta inlägg är gammalt och kan innehålla inaktuell information.

Börja jobba i molnet

Hej. Jag är helhetskund och har jobbat med BL Skatt och Bokslut på fast dator tidigare. Nu vill jag börja jobba i molnet också men får det inte att fungera.
1. Behöver jag ladda ner en speciell version av programmet på den fasta datorn för att kunna flytta över en del deklarationer till molnet?
2. Är det ett annat användarnamn och lösenord än det jag har för att logga in på mina sidor i BLinfo där jag ser min program och tjänster?
3. Hur kommer jag sen åt deklarationen/bokslutet i molnet när jag vill jobba med den på laptop?
4. Måste jag ladda ner hela programmen i laptopen för att kunna jobba med deklaration/bokslut eller är det som att jobba mot en webbsida/portal?

Kommentarer

  • Hejsan!
    Här kommer svaren på dina frågor:
    1. Det är samma version av programmet oavsett om man LAGRAR i molnet eller inte. Den enda skillnaden är att du loggar in i molnet när du öppnat BL Skatt. Då kan du kopiera upp dina deklarationer i molnet via en funktion som du når under runda röda S:et och som heter Hantera molndokument.
    2. Du har fått välja ett eget användarnamn och lösenord till våra molntjänster. Det är normalt INTE samma som till Mina Sidor om du inte aktivt har gjort det så. Lösenordet till våra molntjänster måste vara minst 8 tecken långt och innehålla minst en siffra och ett specialtecken.
    3. Du installerar programmet på din laptop och sen loggar du in i molnet. Då kommer du åt dina lagrade deklarationer/bokslut som finns lagrade i molnet.
    4. Programmet måste installeras på alla datorer som man vill kunna jobba ifrån. Det är lagringen som är i molnet och som du då kan nå från vilken dator som helst (bara programmen är installerade)
    Marie Support

Kommentera eller skriv ett nytt inlägg

Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.

Mitt inlägg förmodereras innan eventuell publicering. Jag har tagit del av policyn för personuppgifter och innehåll.