Differens på bilaga 2512

Hej!

När jag har bokfört årets inkomstskatt har jag en differens på bilaga 2512 som är på samma belopp som föregående års inkomstskatt. I bilagan har jag angett kontonummer 2512. Ska föregående års inkomstskatt läggas in någonstans i bilagan eller hur blir jag av med differensen?
Hanna

Kommentarer

  • Hej!

    Bilaga 2512 hjälper dig att räkna ut och stämma av årets inkomstskatt. Om du har föregående års inkomstskatt bokfört på konto 2512 så måste du bokföra om detta belopp till konto 2510, så att endast årets inkomstskatt finns bokfört på konto 2512.

    Läs mer om hur du använder 2512 i vår manual.

    Sedan använder du bilaga 2510 till att stämma av den totala skatteskulden (eller fordran). I denna bilaga ska alltså både årets inkomstskatt och föregående års inkomstskatt specificeras, tillsammans med andra skatter såsom särskild löneskatt.

    Till bilaga 2510 kan du hämta in värden från dina andra skattebilagor, bocka då i detta under knappen Hämta  i Funktionspanelen.



    Läs mer om hur du använder 2510 i vår manual.

    Bjorn Lunden

Kommentera eller skriv ett nytt inlägg

Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.

Mitt inlägg förmodereras innan eventuell publicering. Jag har tagit del av policyn för personuppgifter och innehåll.