Till senaste kommentaren
Detta inlägg är gammalt och kan innehålla inaktuell information.

Digital signering av årsredovisning i BL Bokslut

Jag har skickat en årsredovisning för digital signering och innan alla företrädare hann signera (skriva under) årsredovisningen gick tiden ut. Går det att förlänga tiden för signering eller måste jag skicka en ny årsredovisning?

Kommentarer

  • Du behöver inte skicka en ny årsredovisning. Du kan ändra förfallotid även efter att årsredovisningen har skickats för signering. Gå till fliken Digital signering och klicka på knappen Hantera dokument (se bild).

    Du har nu förflyttats till dashboarden hos Verified. Här ser du de årsredovisningar som har skickas för signering och status för signeringen. Ligger årsredovisningen inte på dashboarden hittar du den under arkiv/förfallna (se menyn till vänster på dashboarden). För att justera förfallotiden klickar du på länken förfallotid (se bild).


    När du klickar på förfallotid får du upp en datumväljare där du kan välja ett nytt datum för när årsredovisningen senast ska vara signerad.

  • Kan styrelseledamot själv skriva under årsredovisningen digitalt när det finns styrelseordförande?
  • Hej Lars.

    Jag bifogar en länk från bolagsverket om vilka som ska skriva under en årsredovisning. Skriv under aktiebolagets årsredovisning – Bolagsverket

    Det är både VD och alla styrelseledamöter som ska skriva under originalet av årsredovisningen vare sig det sker på papper eller i elektronisk form. Alla styrelseledamöter, vilket då inkluderar en styrelseordförande.

    När det handlar om att skicka in kopia eller avskrift av årsredovisningen till Bolagsverket så är det bara en person som ska skriva under fastställelseintyget.
    Jenny Support
  • Hej,

    hur ska företagsledare signera ÅR med bankID om man gör ÅR med Digitala årsredovisningen
    Rhett
  • Det finns ingen direktkoppling i programmet till Verified såsom i BL bokslut. Om man vill skriva under en årsredovisning digitalt i Digitala årsredovisningen digitalt så får man skriva ut den som PDF och bifoga manuellt till sin sida hos Verified (eller om du har någon annan leverantör av tjänsten) för att där skicka till styrelsemedlemmarna.
    Tomas

Kommentera eller skriv ett nytt inlägg

Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.

Mitt inlägg förmodereras innan eventuell publicering. Jag har tagit del av policyn för personuppgifter och innehåll.