Till senaste kommentaren

Digital signering av årsredovisning i BL Bokslut

Jag har skickat en årsredovisning för digital signering och innan alla företrädare hann signera (skriva under) årsredovisningen gick tiden ut. Går det att förlänga tiden för signering eller måste jag skicka en ny årsredovisning?

Kommentarer

• Du behöver inte skicka en ny årsredovisning. Du kan ändra förfallotid även efter att årsredovisningen har skickats för signering. Gå till fliken Digital signering och klicka på knappen Hantera dokument (se bild).

Du har nu förflyttats till dashboarden hos Verified. Här ser du de årsredovisningar som har skickas för signering och status för signeringen. Ligger årsredovisningen inte på dashboarden hittar du den under arkiv/förfallna (se menyn till vänster på dashboarden). För att justera förfallotiden klickar du på länken förfallotid (se bild).

När du klickar på förfallotid får du upp en datumväljare där du kan välja ett nytt datum för när årsredovisningen senast ska vara signerad.

Anette Support

Kommentera eller skriv ett nytt inlägg

Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.

Mitt inlägg förmodereras innan eventuell publicering. Jag har tagit del av policyn för personuppgifter och innehåll.