Ej godkänd för inloggning på aktuell databas
Hej,
VI ska börja fakturera och håller därför på att lägga upp oss i BL Administration, men när jag skrivit in alla uppgifter så får vi meddelandet att vi ej är godkända för inloggning på aktuell databas.
Följ inlägget
4
följare
Hej Daniel,
Är det så att ni jobbar mot en byrå och byrån har lagt upp företaget i molnet så har byrån förmodligen glömt ge dig rättigheter för att ansluta (logga in) mot molnföretaget.
Detta kan de göra under Arkiv - Systemunderhåll - Databas - Databas i molnet - Användarrättigheter - Nya användare per kundnr, och sen knappa in erat kundnummer där.
Återkom om det ändå inte funkar.
Mvh
Det funkar inte.
Mvh
Vad är det som inte fungerar?
Jag kontaktade supporten, problemet har fixat.
Tack
jag har börjat få problem när jag lägger upp nya kunder i byråstödet och med molntjänster. Det står att mitt kundnummer inte har tillgång till kundens databas i BL admin. Jag har försökt med olika sätt, men lyckas inte. Det är inte första kunden som jag lägger upp, utan kanske 20:e, har gjort samma procedur varje gång.
Det börjar bli lite panik, då jag ska "jobba ikapp" gammal bokföring innan momsinlämningen.
Tyvärr smög det sig in en bugg i version 2022.4.100 som orsakar just detta problem.
Jag har nu gjort dina företag tillgängliga för dig.
Dessvärre saknas ett värde i databasen på dessa databaser så du behöver kontakta oss för att få hjälp med detta. Vilket företag gäller det nu?
Ditt företag är nu också synligt vid nästa inloggning.
Inloggningen misslyckades, det kan bero på:
- Du har inte rättighet till företgslistan i molnet
- Du har angett fel användarnamn eller lösenord för BL Konto
Jag loggar in som vanligt som jag alltid har gjort.
Vi upplevde just detta fel under en period i går eftermiddag, sannolikt drabbades du av detta. Fungerar det nu?