Till senaste kommentaren

Ej godkänd för inloggning på aktuell databas

Hej,
VI ska börja fakturera och håller därför på att lägga upp oss i BL Administration, men när jag skrivit in alla uppgifter så får vi meddelandet att vi ej är godkända för inloggning på aktuell databas.

(Uppdaterad )

Kommentarer

  • Hej Daniel,

    Är det så att ni jobbar mot en byrå och byrån har lagt upp företaget i molnet så har byrån förmodligen glömt ge dig rättigheter för att ansluta (logga in) mot molnföretaget.
    Detta kan de göra under Arkiv - Systemunderhåll - Databas - Databas i molnet - Användarrättigheter - Nya användare per kundnr, och sen knappa in erat kundnummer där.

    Återkom om det ändå inte funkar.

    Mvh

    (Uppdaterad )
  • Hej!
    Det funkar inte.
    Mvh

    Avidentifierad användare
  • Hej Nayrouz

    Vad är det som inte fungerar?
    Fredrik
  • Hej!
    Jag kontaktade supporten, problemet har fixat.
    Tack


    Avidentifierad användare
  • Hej,
    jag har börjat få problem när jag lägger upp nya kunder i byråstödet och med molntjänster. Det står att mitt kundnummer inte har tillgång till kundens databas i BL admin. Jag har försökt med olika sätt, men lyckas inte. Det är inte första kunden som jag lägger upp, utan kanske 20:e, har gjort samma procedur varje gång.
    Det börjar bli lite panik, då jag ska "jobba ikapp" gammal bokföring innan momsinlämningen.
    Avidentifierad användare
  • Hej
    Tyvärr smög det sig in en bugg i version 2022.4.100 som orsakar just detta problem.

    Jag har nu gjort dina företag tillgängliga för dig.
    Fredrik
  • Tack Fredrik, men idag är det ett annat bolag som krånglar. Kan jag göra något själv, eller är det till er på supporten jag ska vända mig till?
    Avidentifierad användare
  • Hej Lena

    Dessvärre saknas ett värde i databasen på dessa databaser så du behöver kontakta oss för att få hjälp med detta. Vilket företag gäller det nu?
    Fredrik
  • Jag har samma problem med att jag inte är godkänd för inloggning på aktuell databas... Företaget heter Eva-lina Unlimited AB
    Avidentifierad användare
  • Hej

    Ditt företag är nu också synligt vid nästa inloggning.
    Fredrik
  • Jag får nu felmeddelande:

    Inloggningen misslyckades, det kan bero på:

    - Du har inte rättighet till företgslistan i molnet
    - Du har angett fel användarnamn eller lösenord för BL Konto

    Jag loggar in som vanligt som jag alltid har gjort.


    Simon Lindgren
  • Hej Simon

    Vi upplevde just detta fel under en period i går eftermiddag, sannolikt drabbades du av detta. Fungerar det nu?
    Fredrik

Kommentera eller skriv ett nytt inlägg

Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.

Mitt inlägg förmodereras innan eventuell publicering. Jag har tagit del av policyn för personuppgifter och innehåll.