Detta inlägg är gammalt och kan innehålla inaktuell information.

Ej godkänt rotavdrag

En kund som har fått avslag på större delen av sitt rotavdrag och håller nu på att överklaga, under tiden kan jag inte använda buntbetalning av röt betalningar. och den vanliga inbetalningsrutinen tar inte bort dom godkända rot betalningarna.
hur gör jag ?

Kommentarer

  • Hej!

    Om du använder dig av den vanliga inbetalningsrutinen kommer du först betala kundens del av betalningarna, för att sedan markera och betala rot delen av dom efter uppdatering av kundens del.
    I detta fall skulle jag säga att det är det lättaste sättet att hantera betalningarna på.




    Mattias
  • Menar du att jag ska använda buntbetalning av Rot och försöka trixa in mig på den kunden som inte skv godkänner?
  • Hej!

    Det jag tänkte mig va en helt manuell hantering av betalningarna.
    Mattias
  • Det har jag testat, men programmet tar inte ROT betalningarna då ?
  • Hej!

    Om du gör det manuellt kommer kundens del först betalas du kan sedan gå in i inbetalningsrutinen igen och betala rot delen separat.
    Mattias
  • ok och göra en uppdatering imellan då ?
  • Ja precis
    Mattias
  • Ok, jag testar ikväll och rapporterar
  • det funkade med att köra inbetalningar 2 ggr
    Tack för hjälpen
  • Toppen!

    Ha en fin dag 😀
    Evelina Support

Kommentera eller skriv ett nytt inlägg

Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.

Mitt inlägg förmodereras innan eventuell publicering. Jag har tagit del av policyn för personuppgifter och innehåll.