Exportera underlag och låsa konto för bokföring med KST
Hej.
Jag har 2 frågor:
- Finns det någon funktion i BL för att exportera alla digitala underlag, t.ex. leverantörsfakturor? Jag frågar ur en dokumentationssynvinkel, om man har leverantörsfakturorna digitalt och skulle vilja spara t.ex. det gånga årets digitala underlag i en mapp så hade det varit smart att kunna exportera alla digitala underlag till en ZIP-fil eller liknande.
- Kan man låsa konton så att KST/KB alltid måste anges vid bokföring på ett eller flera specifika konton?
Mvh Jessi
Jag har 2 frågor:
- Finns det någon funktion i BL för att exportera alla digitala underlag, t.ex. leverantörsfakturor? Jag frågar ur en dokumentationssynvinkel, om man har leverantörsfakturorna digitalt och skulle vilja spara t.ex. det gånga årets digitala underlag i en mapp så hade det varit smart att kunna exportera alla digitala underlag till en ZIP-fil eller liknande.
- Kan man låsa konton så att KST/KB alltid måste anges vid bokföring på ett eller flera specifika konton?
Mvh Jessi
Följ inlägget
3
följare
För att få ut dokument så går du via Arkiv - Systemunderhåll - Rutinkod sedan skriver du rutinkoden: ALLBILDFILERDOWNLOAD
Då kommer en liten ruta upp och där anger du följande under Tabell för att få ut dokument ur respektive modul:
LevFakt - Dokument från Leverantörsreskontran
KundFakt - Dokument från Kundreskontran
VerHuv - Dokument kopplade till verifikationer
Du anger ingenting annat i denna ruta förutom om du vill ha ut dokument inom ett vist intervall, då anger du från och tilldatum.
För att kunna låsa KST/KB så går du under Bokföring - Uppläggning - Kontospärrar och trycker på "Ny".
Läs mer om kontospärr...
Med vänliga hälsningar
När du är inne på ditt företag ser du ditt företagsnamn i grön text i mitten av BL Administration under information. Klicka på företagsnamnet och efter det på utforska och sedan bildfilermappen.
Med vänlig hälsning,
Ligger företaget i molnet eller lokalt?
mvh,
Mvh Lena
Ok, då behöver du kopiera företaget till lokalt och sen exportera ut en Zip-fil.

Behöver hjälp!
Med vänlig hälsning, Lena 0760-120015
Skulle problemet kvarstå får du ringa till oss imorgon 0650-541405.
mvh,
Kan inte - röd text och sen kan inte kopiera till samma företag??
Behöver hjälp 0760-120015!
Mvh Lena
Du behöver välja ett nytt ID nummer bredvid förstoringsglaset.
