Detta inlägg är gammalt och kan innehålla inaktuell information.

Extra fält för adress

Varför finns det bara ett adressfält på kundkortet? Många kunder har ju en c/o-adress som man vill ha på en egen rad så det vore ju toppen om det gick att lägga till ett fält för detta.

Kommentarer

  • Tack för ditt förbättringsförslag!
    Jag tar det med mig till utveckling av senare versioner av BL Byråstöd.
    Marie Support
  • Hej,

    Hur gick det med denna extra fält ?

    Mvh
    Sengnan
    Sengnan
  • Hejsan Sengnan!

    Ja, det här önskemålet har fallit mellan stolarna måste jag nog erkänna. Nu har vi nyligen utökat storleken på klientkortet så nu är det också lättare att lägga till nya fält. Jag väcker upp detta önskemål! Tack för att du skriver till oss!
    Marie Support
  • Hej
    Jag undrar hur det går med det här? Jag har flera klienter där vi har kunder som har två rader på adressen. Bla när man ska fakturera kommunen så vill de ha referensen med på en rad i adressen. 

    Kristin
  • Hej,
    Gäller det du beskriv nu BL admnistration eller Byråstödet?

    Med vänlig hälsning,
    Julia Support
  • BL Administration främst, men även i byråstödet behövs det ju
    Kristin
  • Behovet av den extra raden finns ju både i BL Administration och i Byråstöd.

    Kristin
  • Hej,
    Okej, tack. Då ska jag framföra detta återigen!

    Med vänlig hälsning,
    Julia Support
  • Ansluter mig till ovanstående.
    Det finns de där företagets adress är densamma som bostadsadressen, och av nån anledning har de inte företagsnamnet på sin brevlåda. Då måste man ange c/o "Förnamn Efternamn" (om inte annat för säkerhets skull).
    Och brevbärarna verkar inte alltid ha lärt sig att det finns ett företag där.
    Paolo Savo
  • Hej Paolo!

    Jag förstår, jag för vidare din feedback.

    Med vänlig hälsning
    Evelina Support
  • Hej

    Jag har en kund som vägrar ta emot/betala sin kundfaktura då jag inte får in c/o adressen. Hur kan jag lösa detta på bästa sätt?

    Hälsningar Eva 

    Eva Henriksson
  • Hej Eva!

    Om detta är i BL Administration kan du använda fältet för Avdelning på kundkortet och sedan lägga till det fältet i mallen. Då får du fyra rader, Namn, c/o adress, postadress samt postnr och ort.

    Behöver du hjälp med detta får du gärna ringa in till oss på tfn 0650-54 14 05 mellan 9.30-16.00 (lunch 12.00-13.00).

    Med vänliga hälsningar
    Kristina Support
  • Fortsätter på ämnet adresser. Det går att växla mellan postadress och besöksadress men det går inte att ha två olika postnummer och orter. Väldigt många företag har en fakturerings adress på annan ort alternativt en inläsnings central. Nu blir det väldigt konstigt i adressfältet.
    Samt att blanketthanteraren känns väldigt svårarbetad och gammaldags när man vill ändra/lägga till i faktura mallen.
    Hälsningar Petra
    Petra Andersson
  • Hej Petra!

    Om företaget har en adress dit fakturorna skickas och sedan en annan adress dit leveranser sker kan man använda sig av leveransadresser.

    Här kan du läsa mer om leveransadresser: https://support.bjornlunden.se/guide/leveransadresser.

    Med vänliga hälsningar
    Kristina Support

Kommentera eller skriv ett nytt inlägg

Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.

Mitt inlägg förmodereras innan eventuell publicering. Jag har tagit del av policyn för personuppgifter och innehåll.