Till senaste kommentaren

Fora, nytt sätt att rapportera 2024

Hej
Kommer BL lön vara kompatibelt med de nya uppmärkningskraven av anställda som Fora kräver nästa år?

Kommentarer

  • Hej Jessica,

    Ja, det kommer att finnas stöd för detta och vara på plats i tid. Mer info kommer lite närmare.

    Med vänlig hälsning
    Johan Support
  • Tack för svar
    Jessica Högström
  • Hej
    Kommer det någon utbildning på vad som ska förberedas i systemet innan första rapporteringen? Det ska ju läggas upp uppläggningskoder på alla som ska rapporteras - har ett antal företag jag ska göra detta för....
    Maria Ström-Søeberg
  • Hej Maria,

    Det planeras visningar ang nya FORA-rapporteringen i februari. Jag tror inte det finns något utlagt om det ännu men håll utkik framöver så kommer mer information kring detta.

    Uppmärkningen kommer att göras i en ny vy där man kan märka upp många anställda samtidigt, så det är inget man behöver göra en och en.

    Med vänlig hälsning,
    Malin Support
  • Hej
    Har för mig att det kom mail från er med info - men jag kan inte hitta det nu... Har jag drömt eller har ni skickat ut info om hur rapportering och uppmärkning ska göras ?
    Maria Ström-Søeberg
  • Hej Maria,

    Det stämmer. Du finner även detta på startsidan i BLA (Hjälp-fliken).

    Följ länken nedan för information och anmälan.

    https://www.bjornlunden.se/blastart/visning-fora-m%c3%a5nadsrapportering__9216

    Trevlig helg!
    Johan Support
  • Hej
    Har gått in på länken men hittar inte något sätt att anmäla mig på?
    Och den version som det hänvisas till - 2024.2.100 - finns inte att hämta, men den kanske kommer efter visningen?
    Måste jag anmäla mig eller kan jag bara gå in via länken?
    Maria Ström-Søeberg
  • Hej,
    Du behöver inte anmäla som det ser ut. Det räcker att du ansluter imorgon klockan 8.30 via länken som min kollega skickade.

    Med vänlig hälsning, 

    Julia Support
  • När kommer version 2024.2.100 så att man kan börja med FORAs månadsredovisning?
    pia mörk
  • Hej Pia,

    Vi väntar med att släppa versionen då Fora haft problem med funktionaliteten för att hämta uppmärkningskoderna. Planen är nu att släppa versionen så snart som möjligt med en tillfällig möjlighet att lägga in uppmärkningskoderna manuellt. Mer info kommer i nyhetsbrev inom kort, så håll utkik!

    Så snart Foras teknik är på plats kommer vi att kunna få in koderna direkt i programmet utan att ytterligare programuppdatering krävs.
    Johan Support
  • Hej,

    Jag tänkte rapportera januari i Fora men fick felmeddelande på att det var fel filformat. Det går kanske inte att månadsrapportera än?
    Marina Larsson
  • Hej Marina,

    Det stämmer. Programversion samt mera information kommer inom kort.
    Johan Support
  • Hej,

    Jag kan inte lägga till personnummer till den som ska rapportera. Har följt manualen men där är tomt. Kommer det i någon ny version? Eller något saknas i vårt program?
    Cecilia
  • Hej Cecilia,

    Det stämmer. Programversion samt mera information kommer inom kort.
    Johan Support
  • Hej
    Idag är det den 18 feb och önskar få veta när version 2024.2.100 kommer?
    .
    Camilla Jansson
  • Hej,

    Programversion 2024.2.100 som behövs för månadsvis rapportering till Fora finns nu för nedladdning. Mer information finns via länken nedan.

    Nyhetsbrev 2024.2.100


    Johan Support
  • Klarar inte att lägga in FOk-koden på de anställda - ska den läggas in på något annat ställe i programmet?
    Lisbeth Johannesson
  • Hej Lisbeth,

    Har du lagt in personnumret i företagsuppgifterna? Detta krävs för att hämta in koderna från Fora.

    Du hittar manualen nedan. Återkom om du stöter på problem.

    https://support.bjornlunden.se/guide/fora-manadsrapportering#Kom_igng
    Johan Support
  • Hej,
    Jag har rapporterat för ett bolag. Ska fixa uppmärkning för de anställda i ett annat bolag men de dyker inte upp under uppmärkning. Rutan är tom. Det står "visar 1-15 av 15 men inga personer syns.
    Jag har provat att logga ut och in igen.
    Uppmärkningskoden är inne.
    Marina Larsson
  • Jag ska rapportera åt ett företag som har anställda med samordningsnummer. Dessa tre kommer upp som felaktig adress när jag ska exportera rapport. Hur gör jag då?
    Det skulle ju fungera med samordningsnummer?
    Maria Ström-Søeberg
  • Hej Marina,

    Detta ska nu vara åtgärdat. Testa igen och återkom om problemet kvarstår.
    Johan Support
  • Hej Maria,

    För de med samordningsnummer krävs numera att du även lägger in "Land" i anslutning till adressen på anställdakortet för att kunna rapportera dessa.

    Johan Support
  • försökte rapportera till Fora men det gick inte, fok saknas.

    ROLF
  • Hej Rolf,

    Börja med att följa guiden via länken nedan och återkom om du stöter på problem eller har några funderingar.

    https://support.bjornlunden.se/guide/fora-manadsrapportering

    Med vänlig hälsning
    Johan Support

Kommentera eller skriv ett nytt inlägg

Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.

Mitt inlägg förmodereras innan eventuell publicering. Jag har tagit del av policyn för personuppgifter och innehåll.