Välkommen till Bjorn Lundens forum för frågor & svar! Här hittar du svar på dina frågor dygnet runt och året om – men du kan även skriva nya frågor till oss gällande programsupport, samt bifoga filer, mm.
Vi svarar dig varje vardag kl 09.30 - 16.00.
Ditt meddelande publiceras i forumet efter vi förmodererat det. Viktigt! Om du inte vill att ditt meddelande ska vara publikt kan du skriva det i ditt meddelande.
Vi förbehåller oss rätten att redigera eller ta bort känslig information.
Bjorn Lunden är ett kunskaps- och programvaruföretag som sedan mer än 35 år förenklar vardagen för små och medelstora företag. Främst genom att erbjuda moderna programlösningar, begriplig information och praktiska verktyg för att sköta företagets skatt och deklaration, redovisning, löner och personalfrågor.
Vårt mål är att vad du än undrar över när det gäller ditt företagande så ska du kunna få information och verktyg från oss. Det kan vara i någon av våra många böcker eller e-böcker, genom våra dokumentmallar, i något av våra ekonomi- eller skatteprogram, med hjälp av någon av våra appar eller webbtjänster, genom vår frågeservice eller på någon av våra kurser eller webbkurser.
Ja, det kommer att finnas stöd för detta och vara på plats i tid. Mer info kommer lite närmare.
Med vänlig hälsning
Kommer det någon utbildning på vad som ska förberedas i systemet innan första rapporteringen? Det ska ju läggas upp uppläggningskoder på alla som ska rapporteras - har ett antal företag jag ska göra detta för....
Det planeras visningar ang nya FORA-rapporteringen i februari. Jag tror inte det finns något utlagt om det ännu men håll utkik framöver så kommer mer information kring detta.
Uppmärkningen kommer att göras i en ny vy där man kan märka upp många anställda samtidigt, så det är inget man behöver göra en och en.
Med vänlig hälsning,
Har för mig att det kom mail från er med info - men jag kan inte hitta det nu... Har jag drömt eller har ni skickat ut info om hur rapportering och uppmärkning ska göras ?
Det stämmer. Du finner även detta på startsidan i BLA (Hjälp-fliken).
Följ länken nedan för information och anmälan.
https://www.bjornlunden.se/blastart/visning-fora-m%c3%a5nadsrapportering__9216
Trevlig helg!
Har gått in på länken men hittar inte något sätt att anmäla mig på?
Och den version som det hänvisas till - 2024.2.100 - finns inte att hämta, men den kanske kommer efter visningen?
Måste jag anmäla mig eller kan jag bara gå in via länken?
Du behöver inte anmäla som det ser ut. Det räcker att du ansluter imorgon klockan 8.30 via länken som min kollega skickade.
Med vänlig hälsning,
Vi väntar med att släppa versionen då Fora haft problem med funktionaliteten för att hämta uppmärkningskoderna. Planen är nu att släppa versionen så snart som möjligt med en tillfällig möjlighet att lägga in uppmärkningskoderna manuellt. Mer info kommer i nyhetsbrev inom kort, så håll utkik!
Så snart Foras teknik är på plats kommer vi att kunna få in koderna direkt i programmet utan att ytterligare programuppdatering krävs.
Jag tänkte rapportera januari i Fora men fick felmeddelande på att det var fel filformat. Det går kanske inte att månadsrapportera än?
Det stämmer. Programversion samt mera information kommer inom kort.
Jag kan inte lägga till personnummer till den som ska rapportera. Har följt manualen men där är tomt. Kommer det i någon ny version? Eller något saknas i vårt program?
Det stämmer. Programversion samt mera information kommer inom kort.
Idag är det den 18 feb och önskar få veta när version 2024.2.100 kommer?
.
Programversion 2024.2.100 som behövs för månadsvis rapportering till Fora finns nu för nedladdning. Mer information finns via länken nedan.
Nyhetsbrev 2024.2.100
Har du lagt in personnumret i företagsuppgifterna? Detta krävs för att hämta in koderna från Fora.
Du hittar manualen nedan. Återkom om du stöter på problem.
https://support.bjornlunden.se/guide/fora-manadsrapportering#Kom_igng
Jag har rapporterat för ett bolag. Ska fixa uppmärkning för de anställda i ett annat bolag men de dyker inte upp under uppmärkning. Rutan är tom. Det står "visar 1-15 av 15 men inga personer syns.
Jag har provat att logga ut och in igen.
Uppmärkningskoden är inne.
Det skulle ju fungera med samordningsnummer?
Detta ska nu vara åtgärdat. Testa igen och återkom om problemet kvarstår.
För de med samordningsnummer krävs numera att du även lägger in "Land" i anslutning till adressen på anställdakortet för att kunna rapportera dessa.
Börja med att följa guiden via länken nedan och återkom om du stöter på problem eller har några funderingar.
https://support.bjornlunden.se/guide/fora-manadsrapportering
Med vänlig hälsning