Detta inlägg är gammalt och kan innehålla inaktuell information.

Göra påminnelsefaktura

Hej
Jag har inte lyckats komma på hur man gör en påminnelsefaktura, jag pratade med min kontaktperson men hon visste inte heller.
Mvh

Kommentarer

  • Hej,

    För att göra en påminnelse så går du in under Mer - Fakturor, där kan du sortera och se de fakturor som är Ej betalda. Välj den fakturan du vill skicka en påminnelse på och klicka sedan på de tre prickarna i högra hörnet, där hittar du Skicka påminnelse.

    Med vänliga hälsningar
    Maja
  • Jag hittar ändå inte MER -Fakturor, var ska jag hitta detta?
    Ingela
  • Hej Ingela!

    För att skriva ut påminnelser i BL Administration går du in under Fakturering - Utskrift - Kunddokument - Påminnelse. Får du inte upp fakturan här behöver du kontrollera inställningarna för påminnelse. Dessa hittar du under Arkiv - Företagsuppgifter - Fakturering - Påminnelse/räntefaktura.

    I Digitala företaget behöver du vara inloggad i företaget och inte via admin för att skicka påminnelse. Då ska du kunna gå på Mer - kundfakturor, klicka på en förfallen faktura och sedan prickarna uppe till höger. Där ska du ha påminnelse.

    Ha en fortsatt bra dag!

    Med vänliga hälsningar
    Kristina Support

Kommentera eller skriv ett nytt inlägg

Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.

Mitt inlägg förmodereras innan eventuell publicering. Jag har tagit del av policyn för personuppgifter och innehåll.