Till senaste kommentaren
Detta inlägg är gammalt och kan innehålla inaktuell information.

Ej betald expeditionsavgift vid inbetalning

När kunden betalar fakturan t ex 1.000 kr men drar av t ex en administrativ avgift 40 kr. Finns det nåt fiffigt och enkelt sätt att hantera det?
Hälsningar
Agneta Jardefalk

Kommentarer

  • Hej Agneta,

    I detta läge kan du använda dig av knappen buntbetalning som du ser i inbetalningar. Välj buntbetalning - ange konto/datum samt belopp som kunden betalt - OK. Markera sedan den aktuella fakturan och välj betala, ange hela fakturans belopp - OK. Efter detta har det dykt upp en liten ruta som heter kontera rest där du kan kontera upp det avvikande beloppet mot aktuellt kostnadskonto.

    Önskar en trevlig dag.

  • Tack Anders, det ska jag prova vid nästa tillfälle!

  • Har nu testat Buntbetalning och det fungerade perfekt, precis som jag önskade!
    Tack för hjälpen!
    Ha en trevlig kväll!
    Agneta Jardefalk

Kommentera eller skriv ett nytt inlägg

Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.

Mitt inlägg förmodereras innan eventuell publicering. Jag har tagit del av policyn för personuppgifter och innehåll.