Till senaste kommentaren

Inloggningsproblem efter installation av version 2021.1.100

Har du problem att logga in i ditt program efter uppdatering?


Version 2021.1.100 innehåller ny funktionalitet med en företagslista i molnet som bland annat medför att att alla användare kommer att mötas av en inloggningsruta där man kan välja Företag i molnet eller Lokal företagsgrupp (eller andra befintliga företagsgrupper).

Om du tidigare kommit direkt in i programmet kommer du från nu att behöva logga in dig för att komma åt dina företag. Se till att välja Lokal företagsgrupp och logga in dig med användarnamn * (inget lösenord) så kommer du in som vanligt.

Om du vill kan du sedan för framtida inloggning lägga upp ditt eget namn som användarnamn under Arkiv – Systemunderhåll – Användare.

Om du sedan tidigare lagt upp en eller flera egna företagsgrupper kan du naturligtvis logga in på dem på samma sätt som tidigare.

Du som är redovisningsbyrå med helhetslösning kan läsa mer om fördelarna med företagslistan i molnet i vår guide:

https://blasupport.blinfo.se/artiklar/allmant/om-bl-administration/foretagslistan-i-molnet/









Björn Lundén informerar Rapportera olämpligt innehåll

Kommentarer

  • Det vore ju bra om man kunde välja bort inloggningsfönstret i början om man bara använder det själv o lokalt. Att göra interfacet krångligare är ju inte nån vidare utveckling.
    Anders Malmborg
  • Hej
    Uppdaterade till senaste versionen av BL Administration och nu när jag ska logga in kommer inga kunder upp som tidigare, sitter med moms men totalstopp
    Provat båda vägarna som det stog företag i molenet samt lokal företagsgrupp (där kommer jag inte alls in)
    Får inte alls upp den meny som visades i manualen tex om inställningar efter uppdatering av programet
    antar att det är något efter uppdateringen som jag inte lyckats läsa mig till
    Behöver åtkomst men nu är supporten stängd
    Lars Westerlund
    Lars Westerlund
  • Hej,

    Inloggningsrutan går inte att välja bort, den har uppkommit genom den nya versionen och beror på att det är två olika inloggningssätt och det går inte att styra på något annat sätt.

    Om du inte har publicerat företagslistan i molnet (det är inte samma sak som att spara företaget i molnet) kommer du inte att se några företag när du loggar in och väljer "Företag i molnet". Hur du publicerar företagslistan i molnet kan du läsa mer om i manualen under det första avsnittet som heter "Publicera företag i företagslistan i molnet": https://blasupport.blinfo.se/artiklar/allmant/om-bl-administration/foretagslistan-i-molnet/

    Annars är det "Lokal företagsgrupp" du ska välja vid inloggningen. Har du en förifylld * (asterixstjärna) låter du den stå kvar i användarnamnet och lämnar lösenordet tomt. Annars kan du testa att trycka på F9 (alternativt "fn+F9" beroende på vad du har för tangentbord). Då ser du vilka användare du kan välja mellan. Har du ej haft lösenord tidigare ska du inte ange något nu heller.

    Med vänlig hälsning,
    Angelica Support
  • Jag får bara upp, användare finns ej registrerad
    Therese Jansson
  • Hej,

    Okej om du inte får det att fungera enligt instruktionerna ovan så ring in på telefon 0650-54 14 05.

    Med vänlig hälsning,
    Angelica Support
  • Det går överhuvud taget inte att ladda ner den nya versionen (kanske tur då)
    Får upp texten: Det gick inte att hämta versionen
    Objektreferensen har inte angetts till en instans av ett objekt.
    Vad göra????
    Lars-Göran Hansson
  • Hej,
    Testa att ladda ner programmet via hemsidan, förhoppningsvis löser det ditt problem. Annars bör du ringa in till vår support så vi kan koppla upp och undersöka problemet närmare, telefonnummer 0650-54 14 05.

    Med vänliga hälsningar,
    Tobias Support
  • Hej,

    Jag ser att vissa har problem med inloggning, även jag har haft problem med inloggning. Jag har provat följande:

    Med och utan asterixstjärna (både anvnamn och lösen)
    Användarnamn+Lösen
    Bara användarnamn
    Välja molnet med alla kombinationer på anvnamn+lösen
    Välja lokal företagsgrupp med alla kombinationer på anvnamn+lösen
    Provat ladda ner programmet igen
    Startat om datorn
    Stängt ner programmet efter varje försök

    Till slut så provade jag att inte skriva in något alls utan tryckte bara på "Logga in" med blanka rutor, då plötsligt kom jag in.

    Ville bara upplysa om detta för alla som letar svar utanför kontorstid, man kan bli tokig för mindre... Det sista man prövar är ju ingenting =)

    Mvh
    Richard
  • Hej
    Vi kommer inte in i programmet fastän vi inte har uppdaterat
    Dick
  • Hej!

    Möts ni av något felmeddelande eller liknande, eller får ni också upp inloggningsrutan?
    Mattias Support

Kommentera eller skriv ett nytt inlägg

Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.

Mitt inlägg förmodereras innan eventuell publicering. Jag har tagit del av policyn för personuppgifter och innehåll.