Välkommen till Björn Lundéns forum för frågor & svar! Här hittar du svar på dina frågor dygnet runt och året om – men du kan även skriva nya frågor till oss, samt bifoga filer, mm.
Vi svarar dig varje vardag kl 09.30 - 16.00.
Ditt meddelande publiceras i forumet efter vi förmodererat det. Och om du inte vill att ditt meddelande ska vara publikt kan du skriva det i ditt meddelande.
Vi förbehåller oss rätten att redigera eller ta bort känslig information.
Björn Lundén är ett kunskaps- och programvaruföretag som sedan mer än 30 år förenklar vardagen för små och medelstora företag. Främst genom att erbjuda moderna programlösningar, begriplig information och praktiska verktyg för att sköta företagets skatt och deklaration, redovisning, löner och personalfrågor.
Vårt mål är att vad du än undrar över när det gäller ditt företagande så ska du kunna få information och verktyg från oss. Det kan vara i någon av våra många böcker eller e-böcker, genom våra dokumentmallar, i något av våra ekonomi- eller skatteprogram, med hjälp av någon av våra appar eller webbtjänster, genom vår frågeservice eller på någon av våra kurser eller webbkurser.
Prova med att skriva en etta (1) i användarnamn och lämna tomt i lösen.
Om det är så att ni ändrat till ert namn som användare 1 så finns själva id:t kvar, därför kan man testa med en etta.
Hej Jan!

Prova att ha följande inställning:
Företagsgrupp: Lokal företagsgrupp
Användarnamn: *
Lösenord: (tomt)
Fungerar det att komma in i programmet då?
Med vänliga hälsningar
Det du kan göra är att ändra namn på den användaren om det bara är den som finns upplag.
Det gör du via Arkiv- systemunderhåll- Användare.
Du kommer dock behöva logga in i fortsättning men byter du namnet på användaren använder du det istället för *. Du behöver inte skapa något lösenord.
I förra veckan gick det inte att komma in på appen. Men det ordnade sig efter ominstallation. Sedan i torsdags/fredags går det inte att få igång programmet på datorn. Kan logga in men sedan står det att det är ett fel. Krångligt i fakturerings och redovisningstid. Hur löses detta?
Vad står det exakt i felmeddelandet du får?
Jag gick ut och loggade in igen idag. Gjorde det förut utan att det fungerade. Men nu så :). Tack ändå!
Är det i BL Administration du inte kommer in? Eller är det i själva datorn?
Prova att ställa in uppgifterna som i bifogad bild så borde du kunna logga in:

Okej, jag förstår.

Så med nedanstående inställningar får du felmeddelande att "Inloggning misslyckades"?
I så fall skickar jag ut ett nytt lösenord till ditt BL-konto.
hur löser jag detta?
Enl. vad jag kan se så finns det ingen licens för Bl administration på ditt kundnummer?
Jag föreslår att du ringer in och pratar med sälj så får dom hjälpa dig med detta.