Detta inlägg är gammalt och kan innehålla inaktuell information.

Inloggningsproblem

Jag kan fortfarande inte logga in på mitt program.Den känner inte igen mitt användarnamn som jag fått.

Kommentarer

  • Hej Inger

    Prova med att skriva en etta (1) i användarnamn och lämna tomt i lösen.
    Om det är så att ni ändrat till ert namn som användare 1 så finns själva id:t kvar, därför kan man testa med en etta.

    Marie Support
  • Tidigare har jag bara loggat in med mitt lösenord när jag öppnat BL administration. Nu när jag installerat den senaste programversionen och ska logga in krävs både användarnamn och lösenord. Nu vet jag inte vilket mitt användarnamn är. Hur gör jag då? Jag behöver således komma in i bokföringsprogrammet men har inget användarnamn. Eller har jag det?
  • Hej Jan!

    Prova att ha följande inställning:


    Företagsgrupp: Lokal företagsgrupp
    Användarnamn: *
    Lösenord: (tomt)

    Fungerar det att komma in i programmet då?

    Med vänliga hälsningar

    Kristina Support
  • Ja, det gjorde det! Varför kunde jag inte räkna ut det själv? Är det så här jag ska logga in i fortsättningen och vad gör jag med mitt tidigare lösenord? Hälsningar! Jan
  • Hej Jan,
    Det du kan göra är att ändra namn på den användaren om det bara är den som finns upplag.
    Det gör du via Arkiv- systemunderhåll- Användare.

    Du kommer dock behöva logga in i fortsättning men byter du namnet på användaren använder du det istället för *. Du behöver inte skapa något lösenord.
  • Hej,
    I förra veckan gick det inte att komma in på appen. Men det ordnade sig efter ominstallation. Sedan i torsdags/fredags går det inte att få igång programmet på datorn. Kan logga in men sedan står det att det är ett fel. Krångligt i fakturerings och redovisningstid. Hur löses detta?
    Maria L
  • Hej!
    Vad står det exakt i felmeddelandet du får?
    Pelle
  • Hej Pelle,

    Jag gick ut och loggade in igen idag. Gjorde det förut utan att det fungerade. Men nu så :). Tack ändå!
    Maria L
  • Kan inte logga in på min stationära dator
    Berndt Lundberg
  • Hej Berndt

    Är det i BL Administration du inte kommer in? Eller är det i själva datorn?
    Fredrik
  • BL ADMIN

    Berndt Lundberg
  • Får du något felmeddelande när du försöker logga in i programmet?
    Fredrik
  • Inloggningen misslyckades
    Berndt Lundberg
  • Prova att ställa in uppgifterna som i bifogad bild så borde du kunna logga in:

    Fredrik
  • Jag vill vara i molnet
    Berndt Lundberg
  • Hittar inte användare
    Berndt Lundberg
  • Okej, jag förstår.
    Så med nedanstående inställningar får du felmeddelande att "Inloggning misslyckades"?
    I så fall skickar jag ut ett nytt lösenord till ditt BL-konto.

    Fredrik
  • Har du skickat det nya lösenordet?
    Berndt Lundberg
  • Nu har jag skickat det.
    Fredrik
  • Tack för servicen är nu inloggad.
    Berndt Lundberg
  • det är första gången jag ska logga in på BL administration och jag får felmeddelandet "åtgärdens tidsgräns har överskridits"
    hur löser jag detta?


    Rikard
  • Hej Rikard!

    Enl. vad jag kan se så finns det ingen licens för Bl administration på ditt kundnummer?
    Jag föreslår att du ringer in och pratar med sälj så får dom hjälpa dig med detta.
    Erik
  • Jag har bytt dator. Vill fortfarande ha programmet lokalt. Har kopierat över filerna i BLa + tagit back uper på företagen. Kommer inte in i programmet. Hur göra?
    Janne
  • Hej,
    Du loggar in på bjornlunden.se och laddar ner programmet därifrån. Sedan loggar du in med följande inlogg.


    Därefter kommer du få möjligheten att licensierat systemet. Uppdatera - Uppdatera över internet.

    Med vänlig hälsning,

    Julia Support
  • Jag har följt instruktionen, men får felmeddelanden: "Kan inte öppna databasen" och "Kan inte öppna systemdatabasen"

    Vad gör jag?
    Jan Ekman
  • Hej Jan.

    Prova att inaktivera ditt antivirus program en liten stund, och sen starta BL Administration.
    Första gången man startar programmet så vill den kopiera ut lite filer till hårddisken som antivirusprogram kan reagera på, men detta är fullt normalt.
    Om detta inte hjälper så är det nog enklast om du ringer in till oss på 0650-54 14 05 så får vi kika på det tillsammans.

    Henrik Teknisk support
  • Jag kan inte öppna BLadmin. Händer ingenting, får alltså inte upp inloggningsrutan ens. Vad gör jag?
    Maria Jonsson
  • Hej,
    Jag misstänker att du öppnar BLa från genvägen på skrivbordet. Testa att öppna från startmenyn istället. Sök på BL Administration och se om programmet startar då.
    Om det gör det kommer du kunna använda genvägen nästa gång du öppnar BLa.

    Med vänlig hälsning,
    Julia Support
  • Kommer inte åt något via startmenyn tyvärr. Har testat att gå in och försökt starta från utforskaren (BL program) men det fungerar inte heller.
    Maria Jonsson
  • Okej, då måste jag nog be dig ringa in till oss. 0650-541405

    Med vänlig hälsning,
    Julia Support
  • Hej!
    Jag kan plötsligt inte logga in. Använder startmenyn och användarnamn enligt er instruktion(det har alltid funkat förr) och har provat stänga av säkerhetsprogrammet!
    "Kan inte logga in" Ingen log kan ses! Vad händer?
    Ingvar Spanne
  • Hej,
    Kolla att du väljer Lokal företagsgrupp vid logga in rutan och blir det inte automatiskt en * vid användarnamn så anger du en *. Skulle det ändå inte fungera så ställ musmarkören i rutan för användarnamn och tryck på knappen F9 på tangentbordet. Då ska du få upp en ruta men användarnamn om man har gjort ett eget. Välj detta och tryck på logga in.

    Hoppas detta fungerar för dig, annars får du återkomma.

    Ha en fortsatt fin dag!
    Frida Support
  • Hej! Just så har jag gjort. Har inte valt eget användarnamn i den bilden tidigare och det har fungerat att bara logga in.
    Ingvar Spanne
  • Okey, det var märkligt.
    Ring in till supporten så kan de koppla upp sig mot din skärm och undersöka vad problemet kan vara.

    Ha en fin dag!
    Frida Support
  • Hej, Efter uppgradering tlll 2022 så kan jag inte logga in på molntjänster (glömt användarnamn och lösen) Kan ni vänligen hjälpa mig?
    Elin
  • Hej Elin

    Ditt användarnamn är ditt kundnummer och jag har skickat ut ett nytt lösenord till dig nu. Det kommer till den mailadress du har registrerat hos oss.
    Fredrik
  • Jag kan inte längre starta BL Administration genom att klicka på BL.exe på hårddisken. Däremot kan jag logga in i Byråstöd och starta det därifrån. Bifogar bild på felmeddelandet. Felet uppstod idag och jag har försökt med följande: 1. Uppdaterat till senaste versionen av BL Admin. 2. Bytt lösenord.
    Sören Samuelson
  • Hej Sören

    Strax innan lunch upplevde vi störningar i servern som hanterar inloggning i molndatabaser. Detta fel har nu åtgärdats och du borde nu kunna komma in i programmet som vanligt.
    Fredrik
  • Japp, det fungerar nu.
    Sören Samuelson
  • Kan inte logga in samt kan ej se felmeddelandet heller ?
    Anna Söderman
  • Hej,
    Var kan du inte logga in? är det till BL Administration?
    Har du sett över så du valt rätt företagsgrupp?

    Klicka på F9 för att se användarnamn.

    Med vänlig hälsning,
    Julia Support
  • Hej

    Kan inte logga in kommer en text. Kan inte aktivera företaget . Tillfälligt fel.
    Det beror på troligast på att en av våra servrar inte svarar
    Anders Appeltofft
  • Hej,
    Ring gärna in till oss på 0650-541405. Öppettider 09.30-16.00 lunchstängt 12-13.

    Med vänlig hälsning,
    Julia Support
  • Vad jag än försöker med som nytt lösenord - så är det fel !
    Vad gäller avseende lösenord ?


    Göran Sjögren
  • Menar du när du försöker logga in i BL Administration eller var försöker du välja ett nytt lösenord?

    Med vänliga hälsningar,
    Angelica Support
  • Hej, jag har skapat konto i Bokföring online. Loggade in med Mobilt bankid.
    Men nu hittar jag inte inloggning med mobilt bankid. Hittar bara inloggning med mail och lösenord. Har begärt nytt lösenord flera ggr, men det kommer inget mail.
    Hur loggar jag in med Mobilt bankid?
    Annika
  • Hej Annika,

    Testa denna länk så ska du kunna logga in med bankid.
    Logga in - Björn Lundén (bjornlunden.se)

    Med vänliga hälsningar,
    Johannes Support
  • Kan ej aktivera min enskilda firma?
    Ringde i veckan och fick svar att BL hade serverfel? Går fortfarande inte!
    Kundnr 176824
    Per Wistén
  • Hej Per

    I vilket läge är det du stöter på patrull?
    Får du något felmeddelande?
    Fredrik
  • Gick mitt svar fram?
    Per Wistén
  • Kan ej aktivera företaget! Väntar (ivrigt) på samtal från tekniker.
    Pelle
    Per Wistén
  • Hej Per, det verkar som att ditt första svar ej gått fram.

    På vilket nummer kan vi nå dig?
    Fredrik
  • 070-5818483
    Per Wistén
  • Efter uppdatering dyker detta meddelande upp. Det går inte att visa logg men trycker man OK kommer meddelandet "Kan inte öppna systemdatabasen" upp. Hur kommer jag vidare?


    Jan Böjeryd
  • Hej Jan

    Vi behöver nog koppla upp oss mot din dator och felsöka detta, skulle du kunna ringa in till supporten är du snäll?

    0650-54 14 05
    Fredrik
  • OK, men ni har inte öppet än.

    Jan Böjeryd
  • Ge mig ett tips på vad jag ska leta efter. Är själv it-nisse.

    Jan Böjeryd
  • Programmet behöver avinstalleras från din dator.
    Efter att du avinstallerat programmet behöver mappen C:\Program Files (x86)\BL\BLa döpas om till BLa.old.
    Därefter installerar du programmet igen så kommer det att fungera.
    Fredrik
  • OK, testar det!
    Jan Böjeryd
  • Funkar nu. Tack!
    Jan Böjeryd
  • Härligt att höra! Ha en fin dag Jan!
    Fredrik

Kommentera eller skriv ett nytt inlägg

Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.

Mitt inlägg förmodereras innan eventuell publicering. Jag har tagit del av policyn för personuppgifter och innehåll.