Välkommen till Björn Lundéns forum för frågor & svar! Här hittar du svar på dina frågor dygnet runt och året om – men du kan även skriva nya frågor till oss gällande programsupport, samt bifoga filer, mm.
Vi svarar dig varje vardag kl 09.30 - 16.00.
Ditt meddelande publiceras i forumet efter vi förmodererat det. Och om du inte vill att ditt meddelande ska vara publikt kan du skriva det i ditt meddelande.
Vi förbehåller oss rätten att redigera eller ta bort känslig information.
Björn Lundén är ett kunskaps- och programvaruföretag som sedan mer än 30 år förenklar vardagen för små och medelstora företag. Främst genom att erbjuda moderna programlösningar, begriplig information och praktiska verktyg för att sköta företagets skatt och deklaration, redovisning, löner och personalfrågor.
Vårt mål är att vad du än undrar över när det gäller ditt företagande så ska du kunna få information och verktyg från oss. Det kan vara i någon av våra många böcker eller e-böcker, genom våra dokumentmallar, i något av våra ekonomi- eller skatteprogram, med hjälp av någon av våra appar eller webbtjänster, genom vår frågeservice eller på någon av våra kurser eller webbkurser.
Prova med att skriva en etta (1) i användarnamn och lämna tomt i lösen.
Om det är så att ni ändrat till ert namn som användare 1 så finns själva id:t kvar, därför kan man testa med en etta.
Hej Jan!
Prova att ha följande inställning:
Företagsgrupp: Lokal företagsgrupp
Användarnamn: *
Lösenord: (tomt)
Fungerar det att komma in i programmet då?
Med vänliga hälsningar
Det du kan göra är att ändra namn på den användaren om det bara är den som finns upplag.
Det gör du via Arkiv- systemunderhåll- Användare.
Du kommer dock behöva logga in i fortsättning men byter du namnet på användaren använder du det istället för *. Du behöver inte skapa något lösenord.
I förra veckan gick det inte att komma in på appen. Men det ordnade sig efter ominstallation. Sedan i torsdags/fredags går det inte att få igång programmet på datorn. Kan logga in men sedan står det att det är ett fel. Krångligt i fakturerings och redovisningstid. Hur löses detta?
Vad står det exakt i felmeddelandet du får?
Jag gick ut och loggade in igen idag. Gjorde det förut utan att det fungerade. Men nu så :). Tack ändå!
Är det i BL Administration du inte kommer in? Eller är det i själva datorn?
Prova att ställa in uppgifterna som i bifogad bild så borde du kunna logga in:
Okej, jag förstår.
Så med nedanstående inställningar får du felmeddelande att "Inloggning misslyckades"?
I så fall skickar jag ut ett nytt lösenord till ditt BL-konto.
hur löser jag detta?
Enl. vad jag kan se så finns det ingen licens för Bl administration på ditt kundnummer?
Jag föreslår att du ringer in och pratar med sälj så får dom hjälpa dig med detta.
Hej,
Du loggar in på bjornlunden.se och laddar ner programmet därifrån. Sedan loggar du in med följande inlogg.
Därefter kommer du få möjligheten att licensierat systemet. Uppdatera - Uppdatera över internet.
Med vänlig hälsning,
Vad gör jag?
Prova att inaktivera ditt antivirus program en liten stund, och sen starta BL Administration.
Första gången man startar programmet så vill den kopiera ut lite filer till hårddisken som antivirusprogram kan reagera på, men detta är fullt normalt.
Om detta inte hjälper så är det nog enklast om du ringer in till oss på 0650-54 14 05 så får vi kika på det tillsammans.
Jag misstänker att du öppnar BLa från genvägen på skrivbordet. Testa att öppna från startmenyn istället. Sök på BL Administration och se om programmet startar då.
Om det gör det kommer du kunna använda genvägen nästa gång du öppnar BLa.
Med vänlig hälsning,
Med vänlig hälsning,
Jag kan plötsligt inte logga in. Använder startmenyn och användarnamn enligt er instruktion(det har alltid funkat förr) och har provat stänga av säkerhetsprogrammet!
"Kan inte logga in" Ingen log kan ses! Vad händer?
Kolla att du väljer Lokal företagsgrupp vid logga in rutan och blir det inte automatiskt en * vid användarnamn så anger du en *. Skulle det ändå inte fungera så ställ musmarkören i rutan för användarnamn och tryck på knappen F9 på tangentbordet. Då ska du få upp en ruta men användarnamn om man har gjort ett eget. Välj detta och tryck på logga in.
Hoppas detta fungerar för dig, annars får du återkomma.
Ha en fortsatt fin dag!
Ring in till supporten så kan de koppla upp sig mot din skärm och undersöka vad problemet kan vara.
Ha en fin dag!
Ditt användarnamn är ditt kundnummer och jag har skickat ut ett nytt lösenord till dig nu. Det kommer till den mailadress du har registrerat hos oss.
Strax innan lunch upplevde vi störningar i servern som hanterar inloggning i molndatabaser. Detta fel har nu åtgärdats och du borde nu kunna komma in i programmet som vanligt.
Var kan du inte logga in? är det till BL Administration?
Har du sett över så du valt rätt företagsgrupp?
Klicka på F9 för att se användarnamn.
Med vänlig hälsning,
Kan inte logga in kommer en text. Kan inte aktivera företaget . Tillfälligt fel.
Det beror på troligast på att en av våra servrar inte svarar
Ring gärna in till oss på 0650-541405. Öppettider 09.30-16.00 lunchstängt 12-13.
Med vänlig hälsning,
Vad gäller avseende lösenord ?
Med vänliga hälsningar,
Men nu hittar jag inte inloggning med mobilt bankid. Hittar bara inloggning med mail och lösenord. Har begärt nytt lösenord flera ggr, men det kommer inget mail.
Hur loggar jag in med Mobilt bankid?
Testa denna länk så ska du kunna logga in med bankid.
Logga in - Björn Lundén (bjornlunden.se)
Med vänliga hälsningar,
Ringde i veckan och fick svar att BL hade serverfel? Går fortfarande inte!
Kundnr 176824
I vilket läge är det du stöter på patrull?
Får du något felmeddelande?
Pelle
På vilket nummer kan vi nå dig?
Efter uppdatering dyker detta meddelande upp. Det går inte att visa logg men trycker man OK kommer meddelandet "Kan inte öppna systemdatabasen" upp. Hur kommer jag vidare?
Vi behöver nog koppla upp oss mot din dator och felsöka detta, skulle du kunna ringa in till supporten är du snäll?
0650-54 14 05
Efter att du avinstallerat programmet behöver mappen C:\Program Files (x86)\BL\BLa döpas om till BLa.old.
Därefter installerar du programmet igen så kommer det att fungera.