Välkommen till Björn Lundéns forum för frågor & svar! Här hittar du svar på dina frågor dygnet runt och året om – men du kan även skriva nya frågor till oss gällande programsupport, samt bifoga filer, mm.
Vi svarar dig varje vardag kl 09.30 - 16.00.
Ditt meddelande publiceras i forumet efter vi förmodererat det. Och om du inte vill att ditt meddelande ska vara publikt kan du skriva det i ditt meddelande.
Vi förbehåller oss rätten att redigera eller ta bort känslig information.
Björn Lundén är ett kunskaps- och programvaruföretag som sedan mer än 30 år förenklar vardagen för små och medelstora företag. Främst genom att erbjuda moderna programlösningar, begriplig information och praktiska verktyg för att sköta företagets skatt och deklaration, redovisning, löner och personalfrågor.
Vårt mål är att vad du än undrar över när det gäller ditt företagande så ska du kunna få information och verktyg från oss. Det kan vara i någon av våra många böcker eller e-böcker, genom våra dokumentmallar, i något av våra ekonomi- eller skatteprogram, med hjälp av någon av våra appar eller webbtjänster, genom vår frågeservice eller på någon av våra kurser eller webbkurser.
Hej,
Hur långt har du kommit? Har du laddat ner och installerat versionen från vår hemsida www.blinfo.se? I annat fall är detta det första steget. Nästa steg är att lägga in din licens vilket du gör under Arkiv - Licensuppgifter - Uppdatera licens - Licensuppdatering över internet. Här anges samma kundnummer och lösenord som du använder på vår hemsida.
Efter detta lägger du upp ditt företag under Arkiv - Val av företag där du klickar på Ny. Ange id, namn och att det är databas i molnet du ska använda. Därefter anger du de anslutningsuppgifter du bör ha fått för molndatabasen.
Vi har köpt BL lön i molnet, men om man gör ovanståednde säger pgmet "ingen licens"
Får inget svar!!
Anledningen till Lön i molnet var att det skulle kunna köras från en dator - en mac i det här fallet - men så visade det sig att det inte är en "riktig" molntjänst, utan bara lagring i molnet, så då sprack ju det...
Är det då enklare att ha en vanlig lönetjänst i själva BL Admin, eftersom molnet ändå försvann?
Hej,
Det är precis lika lätt att använda molntjänsten som att ha företaget lokalt på din dator. I båda fallen måste programmet vara installerat på datorn, och det kan bara installeras i ett windows så om du har en Mac så måste det finnas ett windows på din dator för att du ska kunna använda molntjänsten.