Detta inlägg är gammalt och kan innehålla inaktuell information.

Uppläggning budget

Hej, vi i Djurö båtsällskap har gjort en budget som vi skall försöka att följa. Och jag som kassör redovisar på våra månatliga möten Balans- och Resultaträkning. Nu vill jag kunna visa dessa rapporter mot budget men vet inte hur jag får in vår budget till bokföringsprogrammet.
vänliga hälsningar /kent dahlin, Djurö båtsällskap

Kommentarer

  • Hej Kent,

    Budget lägger du in i företaget under menyn aktivitet - budget - budget huvudkonton. Du kan där klicka på F1 så kommer du in i manualdelen som beskriver arbetsgången.

    När du sedan skriver ut en resultatrapport kan du välja rapporten resultatrapport budget för att få med en extra kolumn som visar budgetsiffrorna. Du väljer den rapporten genom att gå in under utskrift - bokföringsrapporter - klicka på resultatrapport - skifta rapport från den vanliga resultatrapporten till resultatrapport budget.

    Vill du redigera i rapporterna kan du göra detta under uppläggning - bokföringsrapporter.

    Önskar en trevlig dag.

Kommentera eller skriv ett nytt inlägg

Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.

Mitt inlägg förmodereras innan eventuell publicering. Jag har tagit del av policyn för personuppgifter och innehåll.