Kundinbetalning

Hej
Går det att ta bort en registrerad kundinbetalning?
Ann-Sofie

Kommentarer

  • Hej Ann-Sofie,
    Om betalningen enbart är registrerad men inte uppdaterad kan du välja att avregistrera betalningen i betalningsrutinen.
    Om betalningen är uppdaterad kan du makulera betalningen under reskontraposten. Leta upp fakturan - öppna reskontraposten - klicka på redigera betaluppgifter - makulera betalning.
    Då kommer betalningen att vara backad.
    Kom ihåg att om betalningen har bokförts måste du vända verifikatet så att du inte får en differens. Detta gör du genom att leta upp verifikatet i tillexempel Verkontrollen, öppna verifikatet, klicka på mer - ändra med ändringsverifikation. Då kommer det att skapas ett spegelvänt verifikat och bokföringen stämmer.

    Ha en fortsatt bra dag
    Mvh
    Niklas Support
  • Tack!

    Ann-Sofie

Kommentera eller skriv ett nytt inlägg

Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.

Mitt inlägg förmodereras innan eventuell publicering. Jag har tagit del av policyn för personuppgifter och innehåll.