Till senaste kommentaren
Detta inlägg är gammalt och kan innehålla inaktuell information.

Vill inte ange lösenord vid upplägg av nytt företag

Nyss skaffat BL bokföring och känner mej ganska novis.
Fråga: Hur kommer jag förbi lösenord vid registrering av nytt företag

Kommentarer

  • Hej Thure,

    När du skapar ett nytt företag behöver du inte ange något lösenord, det är endast om du vill att det ska behövas för att logga in i det när det väl är skapat. Om du funderar om det går att ta bort rutan lösenord vid upplägget av nytt företag så är det inte möjligt, du får hoppa över den rutan.

    M v h

  • Jag har uppdaterat BLA. Därefter får jag inte fram fönstret/frågan Val av företag. Vad har hänt?

    Olof
  • Hej Olof!

    Sedan version 2021.1.100 har vi ändrat lite vid inloggningen i programmet. Du får nu upp en inloggningsruta först och om du inte har lagt upp något eget användarnamn ska du logga in i Lokal företagsgrupp med användarnamn * och inget lösenord.


    När du sedan kommer vidare så får du upp din företagslista.

    Med vänliga hälsningar

    Kristina Support
  • Hej Kristina och TACK för svar. Jo, jag har loggat in på det sättet en tid och det har fungerat bra. Men så plötsligt igår slutade fönstret "Val av företag komma upp". Vad har hänt? Hälsar Olof
    Olof Pettersson
  • Hej,
    Det skulle kunna vara att du ha en inställning att du loggar in direkt i ett specifikt företag. Kolla under Arkiv-grundinställningar om du lagt in att du ska starta BL i ett företag.

    Med vänliga hälsningar,
    Tobias

Kommentera eller skriv ett nytt inlägg

Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.

Mitt inlägg förmodereras innan eventuell publicering. Jag har tagit del av policyn för personuppgifter och innehåll.