Till senaste kommentaren
Detta inlägg är gammalt och kan innehålla inaktuell information.

Öppna företag i molnet - kundnumret är inte godkänt för inlogg

När jag skall öppna företaget i molnet på dator nummer två säger den att kundnummer XXXXXX inte är godkänd för inloggning på aktuell databas

Kommentarer

  • Hej,

    Då har man troligen inte lagt in användarrättigheter från adminanvändaren, som är den användare/dator som la upp molnföretaget första gången. Från den behöver man logga in i molnföretaget och gå till Arkiv-Systemunderhåll-Databas-Databas i molnet-Användarrättigheter-Nya användare per kundnummer.
    Här lägger du till ert kundnummer och anger vilka programmoduler det kundnumret ska få rättigheter till.

  • Hej.
    Ska försöka lägga in en ny användare i våra molnföretag och har föjt instruktion:
    Från den behöver man logga in i molnföretaget och gå till Arkiv-Systemunderhåll-Databas-Databas i molnet-Användarrättigheter-Nya användare per kundnummer.
    Får inte fram vart jag ska lägga till kundnumret för den nya.
    Mvh
    Annika


    Annika Nordén
  • Hej Annika!

    Du ska gå in i företaget från den dator där du lade upp företaget, klicka sedan på fliken Allmänt, sedan knappen Molndatabas - Användarrättigheter - Nya användare per kundnummer. Klicka på knappen Ny och där kan du lägga in kundnummer.
    Om det är en användare som har samma kundnummer som du har räcker det med att användaren skapar en koppling mot molndatabasen så ska det gå att komma in i företaget.

    Med vänliga hälsningar
    Kristina Support

Kommentera eller skriv ett nytt inlägg

Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.

Mitt inlägg förmodereras innan eventuell publicering. Jag har tagit del av policyn för personuppgifter och innehåll.