Välkommen till Bjorn Lundens forum för frågor & svar! Här hittar du svar på dina frågor dygnet runt och året om – men du kan även skriva nya frågor till oss gällande programsupport, samt bifoga filer, mm.
Vi svarar dig varje vardag kl 09.30 - 16.00.
Ditt meddelande publiceras i forumet efter vi förmodererat det. Viktigt! Om du inte vill att ditt meddelande ska vara publikt kan du skriva det i ditt meddelande.
Vi förbehåller oss rätten att redigera eller ta bort känslig information.
Bjorn Lunden är ett kunskaps- och programvaruföretag som sedan mer än 35 år förenklar vardagen för små och medelstora företag. Främst genom att erbjuda moderna programlösningar, begriplig information och praktiska verktyg för att sköta företagets skatt och deklaration, redovisning, löner och personalfrågor.
Vårt mål är att vad du än undrar över när det gäller ditt företagande så ska du kunna få information och verktyg från oss. Det kan vara i någon av våra många böcker eller e-böcker, genom våra dokumentmallar, i något av våra ekonomi- eller skatteprogram, med hjälp av någon av våra appar eller webbtjänster, genom vår frågeservice eller på någon av våra kurser eller webbkurser.
För att skicka en påminnelse går du in under Mer-faktura och väljer den faktura du önskar skicka en påminnelse på, klicka sedan på dom tre prickarna i övre högra hörnet och sedan välja skicka påminnelse.
För att detta ska fungera krävs att förfallodatum har överskridits.
Jag är inte van systemet och vill skicka en påminnelse och undrar vart du står när man ska gå in under Mer och välja faktura?
Vill du vänligen presentera den långa vägen dit, för en som inte hittar så bra än.
Hej,


Du loggar först in i appen i mobilen eller på webben (app.digitalaforetaget.se)
Sedan klickar du på knappen "Mer" nere till höger. Sedan klickar du på "Kundfakturor" i menyn som dyker upp till vänster. Då kommer en till meny upp och du klickar då på "Kundfakturor" igen. Välj sedan den faktura som du ska skicka påminnelse på.
Därefter klickar du på de tre prickarna i övre högra hörnet och då får du upp en meny där du väljer "Skicka påminnelse".
Det krävs att förfallodatum har överskridits för att det ska fungera.
Ha en fin dag!
Med vänlig hälsning,
Jag uppfattade inte att det var ett annat system, jag försökte göra påminnelse
i BL admin,
Jag ringde och fick hjälp istället, då jag inte kunde hitta hjälpen i forumet.
Tack ändå för snabbt svar
Okej vad bra att det löste sig!
Med vänlig hälsning,
Det är troligen för att det finns förfallna fakturor på just den kunden som fortfarande ligger kvar och därför skrivs det också ut påminnelser på den.
mvh