Detta inlägg är gammalt och kan innehålla inaktuell information.

Hur skickar jag en påminnelse?

Hittar inte hur jag skickar en påminnelse till kund som inte betalat. Vill gärna att kund skall uppmärksammas på att det är en påminnelse och gärna med löpnummer om det går.

Kommentarer

  • Hej!

    För att skicka en påminnelse går du in under Mer-faktura och väljer den faktura du önskar skicka en påminnelse på, klicka sedan på dom tre prickarna i övre högra hörnet och sedan välja skicka påminnelse.
    För att detta ska fungera krävs att förfallodatum har överskridits.
    Mattias
  • Hej,
    Jag är inte van systemet och vill skicka en påminnelse och undrar vart du står när man ska gå in under Mer och välja faktura?
    Vill du vänligen presentera den långa vägen dit, för en som inte hittar så bra än.
  • Hej,

    Du loggar först in i appen i mobilen eller på webben (app.digitalaforetaget.se)



    Sedan klickar du på knappen "Mer" nere till höger. Sedan klickar du på "Kundfakturor" i menyn som dyker upp till vänster. Då kommer en till meny upp och du klickar då på "Kundfakturor" igen. Välj sedan den faktura som du ska skicka påminnelse på.



    Därefter klickar du på de tre prickarna i övre högra hörnet och då får du upp en meny där du väljer "Skicka påminnelse".

    Det krävs att förfallodatum har överskridits för att det ska fungera.

    Ha en fin dag!

    Med vänlig hälsning,

    Angelica Support
  • Hej,
    Jag uppfattade inte att det var ett annat system, jag försökte göra påminnelse
    i BL admin,
    Jag ringde och fick hjälp istället, då jag inte kunde hitta hjälpen i forumet.
    Tack ändå för snabbt svar
  • Hej igen,

    Okej vad bra att det löste sig!

    Med vänlig hälsning,


    Angelica Support
  • Om jag markerat en kund som passiv och skriver ut påminnelser så får den passiva kunden också en påminnelse. Kan det inte vara så att när man passiverat en kund så går varken påminnelser, räntefakturor o dyl ut till kunden.
    kassör
  • Hej,
    Det är troligen för att det finns förfallna fakturor på just den kunden som fortfarande ligger kvar och därför skrivs det också ut påminnelser på den.

    mvh
    Linus

Kommentera eller skriv ett nytt inlägg

Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.

Mitt inlägg förmodereras innan eventuell publicering. Jag har tagit del av policyn för personuppgifter och innehåll.