Till senaste kommentaren
Detta inlägg är gammalt och kan innehålla inaktuell information.

Preliminär inkomstdeklaration 2017 - går det och tar det av licensens tio?

Försökte göra min egen preliminära inkomstdeklaration för 2017 i BL-Skatt. Två frågor dyker upp:

1. Verkar som om programmet inte är redo för 2017 - är det så?

2. Gäller licensens tio deklarationer för tio personer eller för tio deklarationer? D.v.s om jag nu med nyss avslutad dekl 2016 skulle vilja göra en färdig prel dekl för 2017 samt lägga upp en ny fil för min dekl 2017 för uppdatering under året, räknas då detta - om det går - som tre deklarationer av de tio?

Med vänliga hälsningar

Kommentarer

  • Hej,

    1. Det går bra att göra den preliminära inkomstdeklarationen för 2017 i programmet, längst upp på PD4314 så får du ändra beskattningsåret från 2016 till 2017.

    2. Licensen gäller för tio filer så jag rekommenderar att du gör den preliminära inkomstdeklarationen i samma fil som inkomstdeklarationen för då förbrukas ingen ytterligare fil.
    Patrick Support
  • Kommer nästa års deklarationer för samma personer/företag att addera nya filer eller ligger samtliga år för respektive person/företag i en (1 st) fil?
  • Hej,

    nästa års program kommer att heta BL Skatt besk 2017 och för varje år som man köper programmet så kan man i den årsversionen spara 10 filer.
    Patrick Support
  • Det är bara att behärska sig med deklarationen för 2017 alltså. Och de nya programmen är förstås kompatibla med de gamla filerna.
  • Hej,

    den preliminära inkomstdeklarationen som avser beskattningsår 2017 går alldeles utmärkt att göra i BL Skatt besk 16 men inkomstdeklarationerna måste göras i rätt årsversion. När man börjar jobba med en ny inkomstdeklaration i en ny årsversion så rekommenderar vi att man öppnar från föregående år för då får man med sig de blanketter man använde det året (fast i ny årsutgåva) till det nya året och skattemässiga värden som man har nytta av året efter följer också med. Vill man titta hur en gammal deklaration såg ut så ska man öppna den i den årsversionen som den gjordes i.
    Patrick Support

Kommentera eller skriv ett nytt inlägg

Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.

Mitt inlägg förmodereras innan eventuell publicering. Jag har tagit del av policyn för personuppgifter och innehåll.