Välkommen till Bjorn Lundens forum för frågor & svar! Här hittar du svar på dina frågor dygnet runt och året om – men du kan även skriva nya frågor till oss gällande programsupport, samt bifoga filer, mm.
Vi svarar dig varje vardag kl 09.30 - 16.00.
Ditt meddelande publiceras i forumet efter vi förmodererat det. Viktigt! Om du inte vill att ditt meddelande ska vara publikt kan du skriva det i ditt meddelande.
Vi förbehåller oss rätten att redigera eller ta bort känslig information.
Bjorn Lunden är ett kunskaps- och programvaruföretag som sedan mer än 35 år förenklar vardagen för små och medelstora företag. Främst genom att erbjuda moderna programlösningar, begriplig information och praktiska verktyg för att sköta företagets skatt och deklaration, redovisning, löner och personalfrågor.
Vårt mål är att vad du än undrar över när det gäller ditt företagande så ska du kunna få information och verktyg från oss. Det kan vara i någon av våra många böcker eller e-böcker, genom våra dokumentmallar, i något av våra ekonomi- eller skatteprogram, med hjälp av någon av våra appar eller webbtjänster, genom vår frågeservice eller på någon av våra kurser eller webbkurser.
Under förutsättning att du vill ha en kopia av filen så som den exporterades första gången så kan du återigen spara ner den från din inkorg i adminverktyget. Vill du däremot att filen ska vara uppställd på ett annat vis krävs att du först avmarkerar händelserna (och eventuella betalningar) som SIE-exporterade innan du sedan gör en ny export.. Detta får man dessvärre göra per händelse, så är det många händelser blir det lite trubbigt. I framtiden kommer vi ändra så man enkelt kan hantera flera händelser på en gång.
Försöker exportera SIE fil till annan revisor. När jag väl fått fram SIE filen så säger mailprogrammet att det måste autenticeras eller att mottagaren inte går att hitta, som jag fattar det. Hur ska man exportera, har försökt flera gånger med samma resultat. Finns någon film att se ? Har BL Adm men hittar inte kundnumret i hasten.
Gulli
Om du skickar SIEfilen via BL administration kan du kolla så att du har rätt epostinställningar under Arkiv - Grundinställningar - Epost. Kolla så att din mailadress stämmer och skriv gärna ditt lösenord på nytt. Testa sedan att skicka igen.
Om du sparar ner filen på datorn och sedan bifogar filen i ett mail kan du dubbelkolla att mottagarens adress stämmer.
Med vänlig hälsning,