Till senaste kommentaren

Spara ner företag till lokal dator från molndatabasen?

Spara ner företag till lokal dator från molndatabasen
Hur gör jag?
Allmänt- arkiv-Företag- nytt lokalt- kopiera till annat företag?
Blir det rätt?

(Uppdaterad )

Kommentarer

  • Hej Ingrid,

    Gå in i det aktuella molnföretaget - sedan till arkiv - systemunderhåll - databas i molnet - kopiera data från databas i molnet till lokalt företag.

    M v h

    (Uppdaterad )
  • Försöker spara ner företag till lokal dator från molndatabas. Följer ovanstående instruktion - får felmeddelande - kopiering till och från samma företag ej möjlig. Hur ska jag göra?
    (Uppdaterad )
  • Hej.

    Du är tvungen att välja ett nytt unikt ID på företaget när du kopierar ner det lokalt, det kan inte ha samma ID som det som ligger i molnet alltså.
    Henrik Teknisk support
    (Uppdaterad )
  • Hej
    Har det skett någon ändring gällande detta? När jag följer detta så finns inte det valet idag. Jag vill kopiera ett företag från molnet till lokalt för att exportera ut en fil med alla digitala underlag. Det står endast "exportera inställningar för molnkopplat företag". Om det är den jag ska välja -hur gör jag sen?
    Pia Nordgren
    (Uppdaterad )
  • Hej,
    När du är inne i företaget kan du klicka på Allmänt - Molndatabas - Kopiera data från databas i molnet till lokalt företag. Sedan väljer du ett nytt ID för det lokala företaget och kopierar ner. Sedan kan du ta ut en säkerhetskopia.

    Vill du ta ner alla underlag kan du enkelt göra det direkt från molnföretaget via Arkiv - Systemunderhåll - Rutinkod - ALLBILDFILERDOWNLOAD. Lämna sedan alla fält som dom är och klicka OK. Då sparas underlagen ned på din dator.

    Med vänlig hälsnig,
    Julia Support
    (Uppdaterad )
  • Hej
    Tyvärr hittar jag inte "Molndatabas - Kopiera data från databas i molnet till lokalt företag". Den texten finns inte, men den andra rutinen räcker nu så jag provar den. Sist jag skulle göra det sa ni att jag först måste spara ner företaget lokalt, men om det inte behövs längre är det toppen.
    Pia Nordgren
    (Uppdaterad )
  • Hej Pia!

    Du kan ladda ner alla dokument från molndatabasen genom att använda rutinkoden som Julia skrev ovan. Du behöver alltså inte spara ner lokalt om företaget fortfarande ska ligga i molnet.

    Ha en fortsatt bra dag!

    Med vänliga hälsningar
    Kristina Support
    (Uppdaterad )
  • Tack, den jobbar just nu med att ladda ner. : )
    Pia Nordgren
    (Uppdaterad )
  • Hej!
    Sa upp min sons licens för hans enskilda firma i våras. Trodde i min enfald att gammal data på bokföringen skulle finnas kvar i molnet och att man bara hindrades från att fortsätta bokföra och inte att allt skulle tas bort.
    Ingår inte back-up på filerna hos er? Varför skickas inte sådan databasfil till oss automatiskt, som säger upp någon licens?
    Hur gör vi nu, för man ska ju spara bokföringen i visst antal år? Och nu bryter vi ju mot lagen.
    Hälsn.
    Susanne Holmene


    Susanne Holmene
  • Hej,
    Nej ni ansvarar själva för att ta backup när ni säger upp licensen. Då sparar man ner företaget lokalt så det ligger på datorn. Sedan kan man säkerhetskopiera till en externhårddisk eller t.ex. googledrive eller liknande så den även ligger säker om datorn skulle krascha.
    Jag hör med teknisksupport om vi kan öppna databasen om den fortfarande ligger kvar. Gäller det Rasta Hunden Sverige AB?

    Om vi öppnar molndatabasen gör du enligt följande.
    1. Gå in i företaget och gå på Allmänt - Molndatabas - Kopiera data från databas i molnet till lokalt företag. Välj ett nytt ID för den lokala kopian.
    2. Gå in i det lokala företaget (ACCESS) under Arkiv - Val av företag.
    3. Ta ut säkerhetskopian under Arkiv - Export - Företagsdata till Zipfil.

    Med vänlig hälsning,

    Julia Support
  • Nej det gäller sonens enskilda firma - Holmenes hundrastning!
    Hälsn.
    Susanne


    Susanne Holmene
  • Hej,
    Vi öppnar databasen till 14.00 idag.
    Följ mina instruktioner ovan för att spara ner en lokal kopia och sedan ta en säkerhetskopia.

    Med vänlig hälsning,
    Julia Support
  • Tusen tack!! Allt fungerade perfekt enl beskrivning.
    /Susannr

    Susanne Holmene
  • Toppen! 😀
    Ha en fortsatt fin dag!

    Medvänlig hälsning,
    Julia Support

Kommentera eller skriv ett nytt inlägg

Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.

Mitt inlägg förmodereras innan eventuell publicering. Jag har tagit del av policyn för personuppgifter och innehåll.