Detta inlägg är gammalt och kan innehålla inaktuell information.

Systemrättigheter till molndatabas

Jag har nyligen bytt till BL från Visma. Min redovisningsbyrå Anyo AB lade upp företaget i BL. Nu behöver jag ändra lite detaljer i generella företagsuppgifter. Men då får jag upp denna dialogruta

(Uppdaterad )

Kommentarer

  • Hej!

    Detta beror på att du inte har fått rättigheter att göra ändringar av systeminställningar i företagets molndatabas.
    Detta kan den som är administratör i molnet justera (troligen din redovisningsbyrå).
    Mattias
    (Uppdaterad )
  • Hej,
    När jag la upp BL molndatabas för firman hjälpte ni mig på kundsupport.
    Då blev troligen admin på databasen.

    Hur göra för att flytta över den på mig?
    Databas: JbGknw4Mk9
    Användare: O3nXttgpnv
    Lösenord: ???

    Jag har köpt en ny licens för min revisor och behöver ge hon behörighet till min databas.


    Mvh
    Håkan Nyström
    CH Management AB
    Håkan Nyström
  • Hej,
    Du kan flytta en molndatabas via fil som du tar ut under Arkiv - Val av företag - Markera företaget - Mer - Exportera molninställningar för markerade företag.
    Spara filen.

    Läs in den på din dator under Arkiv - Val av företag - Mer - Skapa företag från fil med molninställningar - Plocka upp filen.

    Med vänlig hälsning,
    Julia Support
  • Den funktionen med att skapa företag från fil med molninställningar verkar inte finnas kvar längre? Jag har filen, men vet inte hur jag ska skapa företaget med den.


    Ekonomen
  • Hej!

    För att skapa ett företag med hjälp av molnfil behöver du vara inloggad i Lokal företagsgrupp. Jag misstänker att du är inloggad i Företag i molnet nu.

    Med vänliga hälsningar
    Kristina Support

Kommentera eller skriv ett nytt inlägg

Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.

Mitt inlägg förmodereras innan eventuell publicering. Jag har tagit del av policyn för personuppgifter och innehåll.