Till senaste kommentaren
Detta inlägg är gammalt och kan innehålla inaktuell information.

Text Kvitto istället för Faktura i BL appen

Hej,

Kan man på något sätt få texten "Kontantkvitto" istället för "Faktura" på fakturorna i BL-appen?
Är appens mall helt fristående från Admin? Dvs man kan inte generera fakturamallar i adminprogrammet och koppla till kund när man gör fakturor via BL app - även om appen integrerar m admin?
Mariann

Kommentarer

  • Hej Mariann!

    Kontantkvitto i appen är något som vi arbetar med men i dagsläget går det inte att göra det.

    Även om programmet är integrerat med BL Administration så ligger mallarna utanför och går tyvärr inte att ändra på. Även detta är något som vi kommer att ändra på i framtiden men vet tyvärr inte när.

    Med vänliga hälsningar
    Kristina Support
  • Hejsan, jag undrar om ni kommit igång med olika fakturamallar i appen? Min kund vill skicka fakturor med ocr-nr...

    Hälsningar Lena
    Lena
  • Hej Lena,

    Tyvärr har vi fortfarande bara en möjlig fakturamall i appen. Jag kan lägga en röst på önskemålet för just kundfakturor med OCR från dig om du vill?

    Med vänliga hälsningar
    Evelina Support
  • Hej och tack för svaret, även om det inte var som jag hoppades på.
    Ja, lägg min röst på OCR möjligheten.

    Hälsningar Lena
    Lena
  • Jag förstår det.. Absolut, då gör jag så 😀


    Med vänliga hälsningar
    Evelina Support
  • Hej
    Hur är det med olika faktura- och leveransadresser. Kan man inte få båda två på fakturorna i appen? Jag har en klient som har väldigt många kunder där leveransen ska gå till ett ställe och fakturan till ett annat, och detta måste framgå på fakturan då vissa av de olika leveransadresserna har samma fakturaadress.
    Kristin
  • Hej!

    Nej tyvärr så går inte det i dagsläget. Vi har det på "önskelistan" och jag kan lägga en röst på förslaget från dig om du vill.

    Med vänliga hälsningar
    Evelina Support
  • Hej,
    Jag har flera kunder som skulle behöva OCR på fakturor skapade i appen. Ligger det i pipen?
    C
  • Hej!

    Det ligger också med på önskelistan men kan inte säga när i tid det kommer att släppas. Ser dock att det är fler och fler som lämnar önskemål om detta och då brukar det prioriteras. Jag kan lägga in en röst på det önskemålet från dig! 😀

    Med vänliga hälsningar
    Evelina Support
  • Gärna en röst från mig också på att det finns OCR nr på fakturan. Har flera kunder som saknar detta
    Dominika
  • Hej Dominika!

    Jag lägger in din röst på önskemålet om OCR 🙂

    Ha en fortsatt bra dag och en trevlig helg!

    Med vänliga hälsningar
    Kristina Support
  • Hej! Vi är ett företag som hanterar mycket kontantbetalning via appen, men mina kunder får panik varje gång jag skickar dem en kontantfaktura, för de förstår inte att detta är ett vanligt kvitto, speciellt när det står under kontantfakturan att man måste betala för varan. Hade önskat att det stod "kontantkvitto" istället och att summan blev noll. Såg att någon frågade om detta år 2022, men nu går vi in på 2024 snart, och jag undrar om det är något som ni kommer åtgärda inom en snar framtid?
    Pernilla
  • Hej,

    Vi har detta fortsatt som önskemål till utvecklarna och de har med det på sin "att göra" lista men vi har tyvärr inte fått något datum än för när det ska vara klart.
    Jag lägger till en till röst för detta till dem.

    Ha en fortsatt fin dag!
    Frida Support
  • Hej!

    Hur bokför jag kvitton från mina kunder som gör köp med swish?
    (Jag har bara BL appen och är ej admin)

    Ska jag ladda upp dem i appen genom att ta ett foto? I så fall, vilket alternativ skall jag välja?
    1) Företagskort
    2) Kreditkort eller
    3) Utlägg?

    Eller ska jag bokföra mina kvitton från kunder på ett annat sätt? Tex bokföra som en kontantfaktura? Men då har jag ju inte alla uppgifter som en kontantfaktura kräver. Som adress m.m.

    Hur gör jag? Tack på förhand!
    Angelina
  • Hej,
    Om det gäller kunder som har köpt något av dig så är det ju en försäljning och du kan registrera det som en kontantfaktura eller boka det som en försäljning manuellt.

    Om det gäller ett inköp till företaget är det ju en kostnad och ska registreras som ett kvitto/leverantörsfaktura och då väljer du det alternativ som passar bäst. Om någon handlat från egen ficka är det ett utlägg.

    Med vänlig hälsning,
    Julia Support

Kommentera eller skriv ett nytt inlägg

Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.

Mitt inlägg förmodereras innan eventuell publicering. Jag har tagit del av policyn för personuppgifter och innehåll.