Uppdatering 2026.03.105

Nu blev det samma skit med att skicka lönebesked, som det blev efter förrförra uppdateringen. Fick dessutom problem med utbetalning sparad semesterlön i pengar. uppdateringen verkar inte kunna skilja på Lön och lön +.
Marit Tollesson

Kommentarer

• Hej Marit!
    Tack för din fråga, men jag skulle behöva mer information om vad som inte fungerar om jag ska kunna hjälpa dig vidare här. 
    • Utbetalning av sparad semester, vad är det som blir fel där? Får du felmeddelande? Kan det vara att du har ändrat datumformatet för sparade dagar kanske, för då säger programmet ifrån och kan inte hantera det.
    • Använder du lilla lön eller lön plus? Vad är det den inte kan skilja på? Om du går till Arkiv- Företagsuppgifter- Lön och fliken semesterhantering så ser du om du har semesterhanteringen ibockad och i så fall har du lön plus aktiverat.
    Du får gärna ringa in till oss, kan vara enklare att felsöka och koppla upp oss mot din skärm och du kan visa vad som är fel när det är flera grejer som verkar vara problem just nu.

Med vänliga hälsningar,
    Josephine

Kommentera eller skriv ett nytt inlägg

Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.

Mitt inlägg förmodereras innan eventuell publicering. Jag har tagit del av policyn för personuppgifter och innehåll.