Till senaste kommentaren

Uppdatering av levreskontra till bokföringen

Jag har just köpt modulen Leverantörsreskontra och registrerat 12 fakturor.  Trots att jag tryckt på uppdatering så har de inte kommit in i bokföringen.  Varför?

Kommentarer

  • Hej Britt-Marie!

    Det kan beror på två saker, endera har du kontant/bokslutsmetoden i ditt företag (det ser du under Bokföring - Uppläggning - Momsuppgifter) och då bokförs fakturorna när betalningen görs eller så har du inte valt att uppdatera bokföringen automatiskt. Det ser du genom att gå på Arkiv - Företagsuppgifter - Leverantörsreskontra. Där ska det vara ibockat "Automatuppdatering bokföring".

    Om du missat att bocka i "Automatuppdatering bokföring" kan du skicka in fakturorna till bokföringen i efterhand genom att gå på Leverantörsreskontra - Utskrift - Bokföringsorder. Markera den journal du vill skicka in till bokföringen och klicka på "Till ver".

    Återkom om du behöver hjälp att kolla inställningarna.

    Ha en fortsatt bra dag!

    Med vänliga hälsningar
    Kristina Support

Kommentera eller skriv ett nytt inlägg

Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.

Mitt inlägg förmodereras innan eventuell publicering. Jag har tagit del av policyn för personuppgifter och innehåll.