Till senaste kommentaren

Ingen faktura skrivs ut till dom som får fakturan via mail

Det skrivs inte ut någon faktura på papper när jag godkänt att programmet skickar till kundens mejl. Måste öppna upp den igen o skriva ut. Hur kan jag åtgärda detta?

Kommentarer

  • Hej Ulrica

    Detta kan du ställa in vid utskriftstillfället. När en faktura ska skickas via e-post (dvs att du på förhand ställt in på kundkortet att kundens fakturor ska e-postas) kan du bocka för "Skriv ut dokument som skickas med e-post/eFaktura". Då får du även ut en papperskopia av fakturan. Se bild.

    Bifogad fil:

    Elisabeth Support
  • OK va bra, tack.
    Ulrica

  • Hej och hur skriver jag ut mejade fakturor i efterhand som inte kom ut då de gick iväg utan att skicka iväg de på nytt? Har inte fått ut fakturor sedan i maj
    Hälsningar
    Ulrica
    Ulrica Arnbom
  • Hej,

    Du kan skriva ut faktura på nytt under Fakturautskrift och där välja Kopia. Kom ihåg att där bocka i rutan för att skriva ut fakturor som går via e-post. När du har skrivit ut får du en fråga om du vill skicka fakturorna via e-post och där svarar du Nej.

    Med vänliga hälsningar
    Maja Support
  • Hej,
    Nu har jag också problem med kundfaktureringen och förstår inte vad som sker i systemet riktigt? Efter utskrift så har jag problem med att få fakturorna tillgängliga så att jag kan uppdatera till bokföringen?
    Jag har skrivit ut dom flera ggr både på papper och som pdf:er men får inte uppdateringen tillgänglig?
    När detta sker, hur ser jag att kunden, som ska få fakturan via mejl, inte får ett nytt mejl för varje försök att skriva ut?
    Det har hänt att kunden fått mejlet 3 ggr vid mitt första faktureringstillfälle, då jag trevat mig fram, vilket jag vill undvika förstås.
    Jag saknar en bekräftelse på att fakturan gått iväg till kund? Vart kan jag se att kunden fått fakturan, en bekräftelse på att mejlet gått iväg till kund, finns det en "bock" ngn stans, och som hindrar att fler mejl med samma faktura går iväg till kund efter den bocken är ikryssad?
    Med vänlig hälsning
    Annalena Söderström
    Annalena Söderström
  • Hej!

    Låter väldigt underligt att du inte får möjlighet att uppdatera efter utskrift, ser du inte heller fakturorna om du går in under Aktivitet-uppdatera utskriva-fakturor?
    Har inte heller hört att det skulle kunna gå iväg mer än 1 faktura vid utskrift, dock så skickas fakturan igen om man skriver ut den på nytt (man får fråga om att skicka om den)
    Kan tyvärr inte ge dig bättre svar utan att vi får titta närmare på det så vore bra om du hade möjlighet att ringa in till oss på tel 0650-54 14 05.

    Beroende på vilken mail inställning man använder så kan man välja att få en hemlig kopia, alternativt få ett mail i sin skickat-mapp i mail programmet outlook.


    Mattias Support

Kommentera eller skriv ett nytt inlägg

Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.

Mitt inlägg förmodereras innan eventuell publicering. Jag har tagit del av policyn för personuppgifter och innehåll.