Sökresultat för: Kontroll reskontra per leverantör
Hittade 355 inlägg.
-
Tillfällig skattereduktion på arbetsinkomster
. Om du istället använt bilaga KL för att specificera varje kontrolluppgift. då styrs detta genom att du kryssar i för varje rad om det Ger rätt till Jobbskatteavdrag.
-
Byråanstånd - kvittens
anstånd. Det framgår bara av filen blanketter.sru. Så det går att kontrollera i den om du är osäker. Fanns din person med på anståndslistan (blankett 2604) när du skapade filerna så har den gått med i anståndet.
-
Export anställda ifrån lön
. Vill du ha ut historikposter när det kommer till transaktioner och saldon så skulle jag också rekommendera Kontroll lön och rapporterna som finns under Utskrift
-
Text Kvitto istället för Faktura i BL appen
är det ju en kostnad och ska registreras som ett kvitto/leverantörsfaktura och då väljer du det alternativ som passar bäst. Om någon handlat från egen ficka
-
Avdrag för skattefritt sparande
Hej Jag har en kopplad FR-bilaga till INK1, och den hämtar upp schablonintäkten per automatik. Min ruta vid 7.1 ser inte ut som den ni specat ovan
-
SRU-fil saknar blankett NE
Hej Anett, Kontrollera i deklarationsöversikten att rutan för SRU är ibockad . Då ska blanketterna följa med i SRU-exporten.
-
Följebrev till upprättad inkomstdeklaratopn till kund
Jag efterfrågar en förskriven blankett där kunden upplyses om sitt ansvar för deklarationen och att de ska kontrollera att inga uppgifter är missade osv.... har ni en sådan blankett i programmet?
-
Förändring till ISO 20022 löneutbetalningar
. Förändringar sker dock också vad gäller leverantörsbetalningar. Om du väljer Arkiv – Företagsuppgifter – Leverantörsreskontra, sen klickar på fliken
-
Kan inte starta program från Byråstöd
behöver man plocka bort några loggfiler som skapats innan man installerar det på nytt. Börja med att i kontrollpanelen gå på Program och funktioner. Markera BL
-
ISO camt 054 Kredit
Hej Marie, Tack för din fråga. Vi använder camt054 (och 053) för återredovisning av leverantörs- och kundbetalningar. Detta är dock inte relevant när det gäller lönefil ISO. Återkom om du har några funderingar. Ha en fortsatt fin dag!