Sökresultat för: Skapa löner från fasta lönerader
Hittade 58 inlägg.
-
Kopplad löneart ska byta tecken
Uttag arbetstidsförkortning lön( 3 timmar x 200 kr) kopplas till lönearat 21 Uttag arbetstidsförkortning timmar (-3 timmar). Saldot på timmar ATK ska minskas ner
-
Anläggningsregister
Hej, jag försöker lägga upp ett anläggningsregister på en kund som jag tagit över. Nu har det skapats temporära filer på tidigare år, dessa vill jag inte bokföra eftersom detta redan är gjort. Hur får jag bord dessa?
-
K-ställe och K-bärare
med vid export av bokföringsfil från BL Lön till annat externt bokföringssystem? Har sett att man kan på de anställdas kort i BL Lön lägga till uppgift om K-ställe
-
Hur beräknar programmet löneavdrag vid föräldraledighet? Vad betyder Formel F1 och F2?
-timmarsvecka mån-fre och som varit föräldraledig 5/9, 7-9/9, 12-13/9. Inget kollektivavtal. I löneregistreringen anger jag väl då ledighet 5-13/9 dvs inkl helgdagarna? Då blir avdraget 9 dagars avdrag. Rätt?
-
E-faktura
alla tidigare utskrivna och uppdaterade fakturor. Här får du sedan välja om du vill visa fakturor skapade den senaste månaden, det senaste året, eller om du vill visa
-
Skatteprogrammet
alla tmp filer och tomma filer men det fungerar ändå inte. Tmp filerna skapas på nytt varje gång jag försöker öppna viss kund. Obs. Detta gäller endast vissa kunder. Andra kunder fungerar.
-
Oreglerat förskott
från "Förskott" till "Ej skattegr ersättning" och spara. Lönearten kan användas som vanligt men du slipper nu meddelandet om oreglerat förskott i löneregistreringen. Med vänlig hälsning
-
Kan inte skapa ny löneperiod i BL Lön Plus
Hej, Jag använder Lön Plus och klickar på Löneregistrering men får inte upp fönstret för att skapa ny löneperiod. När jag väljer en anställd
-
Skatt på slutlön
Hej, jag ska lägga upp en slutlön, men upplever att jag har problem med att få skatten att bli rätt. Den fd anställda ska få lön för 10 arbetade dagar
-
Kan inte starta program från Byråstöd
behöver man plocka bort några loggfiler som skapats innan man installerar det på nytt. Börja med att i kontrollpanelen gå på Program och funktioner. Markera BL